Galerie: Čtenářská gramotnost u žáků základních škol

Děti a literatura. Přibližně pětina českých žáků nedosahuje ani základní úrovně čtenářské gramotnosti. Významně lépe se v testech k šetření v minulém školním roce dařilo například dětem, kterým přišly texty probírané při výuce zajímavé. Nedostatečná čtenářská gramotnost se více projevovala u chlapců než u dívek. Pouze 44 % žáků 5. ročníku a 33 % žáků 9. ročníku základních škol sdělilo, že jim čtení nedělá problémy a zároveň rádi čtou. Na výsledky ve vzdělávání mají významný podíl také socioekonomické podmínky rodinného zázemí (SES). Nedostatečné výsledky mělo podle šetření ČŠI 24 % žáků 5. ročníku základních škol (ZŠ), 17 % žáků 9. ročníku základních škol a 21 % žáků 2. ročníku středních škol.