Děti a literatura.
Zdroj: Pexels.com
Přibližně pětina českých žáků nedosahuje ani základní úrovně čtenářské gramotnosti.
Zdroj: Pexels.com
Významně lépe se v testech k šetření v minulém školním roce dařilo například dětem, kterým přišly texty probírané při výuce zajímavé.
Zdroj: Pexels.com
Nedostatečná čtenářská gramotnost se více projevovala u chlapců než u dívek.
Zdroj: Pexels.com
Zdroj: Pexels.com
Na výsledky ve vzdělávání mají významný podíl také socioekonomické podmínky rodinného zázemí (SES).
Zdroj: Pexels.com
Nedostatečné výsledky mělo podle šetření ČŠI 24 % žáků 5. ročníku základních škol (ZŠ), 17 % žáků 9. ročníku základních škol a 21 % žáků 2. ročníku středních škol.
Zdroj: Shutterstock