„Jsme velmi rádi, že jsme s hráči již podepsali smlouvu, již se tvoří základní kostra týmu. Obrana je základ. Okál měl navíc velmi povedenou sezonu a potěšilo nás, že chce zůstat,“ pochvaloval si v rozhovoru pro klubové stránky hokejového klubu Martin Hosták.

Včera se také klub dohodl na pokračování spolupráce s trenérem Robertem Svobodou v roli hlavního trenéra A týmu.

„Sezona byla po sportovní stránce povedená a trenéři na tom měli velkou zásluhu. Teď nás společně čeká doladění smlouvy a sestavení realizačního týmu. A samozřejmě příprava na další ročník, ve kterém, doufám, uděláme další krok nahoru,“ věří Hosták.

Kromě jednání o nových kontraktech s hráči a trenéry před ním stojí další úkol. Sehnat nového generálního sponzora klubu. Ve hře je stále pokračování s firmou Aukro, ale hledají se i další možnosti.

„Nyní se bavíme o dalších variantách spolupráce. Mohu říct, že Aukro s námi půjde i do příští sezony, jen je otázka, v jaké pozici. Na tohle téma se s CEO Davidem Vychytilem bavíme a zatím není možné nic vyloučit,“ reagoval šéf Zlína.

„Aukro nás svým způsobem zachránilo. Když jsem přišel, tak na dlouhé shánění partnera nebylo příliš času, zvlášť když jsme přišli s novým logem, hned jsme museli zahájit přípravy. Za sebe musím všem zástupcům Aukra moc poděkovat,“ vzkázal Hosták.

Ten kromě jednání se stávajícími partnery klubu hledá i další potenciální zájemce na spolupráci se zlínským hokejem.

„Jednání stále probíhají, jak se společností Aukro, tak s jinými subjekty. Nyní se věnujeme dokončování smluv se stávajícími i novými partnery, ať už na bázi běžného partnera, tak i hlavního partnera,“ prozradil někdejší útočník pražské Sparty, Philadelphie či švédských klubů Södertälje, Lulea a Södertälje.

„Situace se vyvíjí tak, že než skončí tato sezona (30. 4. 2018), měli bychom mít srovnatelný počet prostředků pro sezonu jako na předešlou sezonu a já věřím, že jich bude ještě více,“ dodal optimisticky.

Také s renovací zastaralých prostor Zimního stadionu Luďka Čajky včetně multimediální kostky je optimistou.

„Ta bude na první zápas příští sezony. Nyní se dokončuje výběrové řízení. Zde bych chtěl poděkovat především zastupitelům města Zlín za schválenou dotaci. Na kostku se velmi těším, fanouškům zlepší komfort při zápase, partneři budou mít konečně možnost důstojné propagace a trenéři ji budou mít možnost využívat při trénincích,“ těší se Hosták.

Rodák z Hradce Králové zároveň spolupracuje s městem a architekty na rozsáhlé rekonstrukci zlínského hokejového chrámu.

„Jsme ve fázi finalizace studie. Stavíme na základech projektu pro územní rozhodnutí, který byl vytvořen před pár lety. Současná studie renomované architektonické kanceláře by měla více odpovídat současným potřebám klubu. Nyní se řeší vnitřní uspořádání stadionu, vzduchotechnika a celková funkčnost. Je to složitý proces, ale mám z něj radost. Už aby to stálo a bylo nám na stadionu komfortněji,“ nemůže se dočkat Hosták.

„Na druhou stranu se připravují i plány drobnějších oprav, například sociálních zařízení. Je jasné, že stávající situace je neúnosná, ale hodně napoví to, jak moc se přiblíží celková rekonstrukce.“

Své postřehy a připomínky k rekonstrukci připojili také trenéři, realizační tým, členky oddílu krasobruslení, zástupci partnerů nebo také fanoušci z řad HFC Zlín.

„Přinesli zajímavé postřehy. Také zastupitelé statutárního města Zlín mají prostor pro vyjádření svých představ,“ doplnil Hosták.
Podle něj není ve hře jakékoliv zdražování permanentek.

„Model jsem minulý rok převzal a uvědomuji si vyšší cenu v porovnání s jinými týmy. Pro nás jsou fandové velmi důležití a velice si jich vážíme. Zvlášť těch, kteří si i v hubenějších letech zakoupí permanentku a tím pomohou klubu, tak se pozná fanoušek. Příjem z nich není zanedbatelný. Nyní řešíme, jak systém zatraktivnit a nabídnout toho fanouškům co nejvíce za současné situace,“ přemýšlí Hosták.

Zlínský šéf, který do své funkce nastoupil loni v červnu, si pochvaluje i nové logo klubu v podobě moderního designu berana.

„Bylo fanoušky velmi dobře přijato, z toho mám radost. Je základním kamenem tvorby nové značky. Samotný proces budování značky je ovšem stále na začátku, tento znak stále nemá tak silnou identitu, jako měl původní beran. Je stále na čem pracovat a dostat jej co nejvíce mezi lidi,“ ví Hosták.