„Nálada ve Zlíně je skeptická a je módní na zlínský hokej nadávat a hledat chyby,“ všímá si Kožík, který do klubu nastoupil začátkem ledna.

V rámci domácího utkání 13. ledna 2019 s Pardubicemi zlínský hokej oslaví své 90. narozeniny.

Máte už představu o doprovodném programu a plánu oslav?

Krásně to vyšlo, budeme slavit na den přesně po 90 letech a Pardubice jsou atraktivní soupeř. Oslavy ale chci pojmout celoročně, odehrání jednoho zápasu v retro dresu tu už bylo několikrát. Chtěl bych fanouškům přiblížit historii zlínského klubu, která je i v rámci ČR jedinečná. Vztah k městu a regionu zde hrál a hraje zcela zásadní roli. Budou se střídat akce různého charakteru – část na stadionu a část ve městě.

Miloš Říha
Jak kouč Říha začínal ve Zlíně. Bouřlivák, neuměl prohrávat

Mohou se fanoušci těšit také na přítomnost klubových legend a autogramiádu bývalých hráčů?

Ano, jednu takovou akci plánuji, ale až se rozjede sezona. Nyní na to není vhodný čas. Zapadá to do konceptu oslav narozenin zlínského hokeje. Uvidíme, kolik bývalých hráčů se nám podaří sehnat.

Kolik a jaké zápasy odehrají hráči v retro dresech?

Vše se odvíjí od samotných oslav. Máme několik scénářů, mohly by tam být i tři významnější zápasy, ale to ještě není pevně rozhodnuté. Ohledně dresů máme rozporuplné informace, zda budeme doma hrát ve žluté, nebo modré. Bylo by super hrát ve žlutých. Žádat o výjimky není tak jednoduché, ale přirozeně naše domácí dresy byly vždy žluté.

Přemýšlíme, zda nemít celou sezonu ještě třetí variantu dresu – zde je možností spousta. Nemusí jít jen o změnu barev – stačí udělat ten dres jinak. S takovým dresem pak můžeme odehrát více zápasů. Vše ovšem záleží na provedení dresů, klubu se zatím v tomhle ohledu moc nedařilo v historii.

Bude i více variant retro dresů?

Více retro dresů bych nechtěl, všeho moc škodí. Spíše je reálné mít tu třetí variantu, která by byla „jiná“, a k tomu použít ještě jeden retro dres na jedno použití. Pokud skutečně bude, tak já mám již víceméně jasno. Na druhou stranu mám zpracované vizualizace skoro všech dresů. Je to úžasný příběh naší historie. Pokud vše vyjde, tak bych chtěl udělat ještě na podzim anketu o nejkrásnější a nejošklivější dresy historie klubu. A pohrávám si s myšlenkou, že následně právě ty nejoblíbenější by se udělaly. Ještě uvidíme.

Chystáte v rámci oslav také vyvěšovat další dresy klubových legend?

Ano, chystáme. Ovšem je velmi těžké rozhodnout koho. Máme zde několik bývalých hráčů, kteří podřídili zlínskému hokeji celý svůj život a zatím byli opomenuti a většina fanoušků na zimním stadionu už nemá o nich ponětí. Fanoušci zároveň nejvíce oceňují hráče předchozí generace, které je také nutno ocenit, protože byla jedinečná. Jen je těžké vyhodnotit koho.

Je reálné už tuto sezonu uspořádat i zápas pod otevřeným nebem?

Reálné to není. V NHL se hraje pod otevřeným nebem z důvodu navýšení kapacity. Ve Zlíně nevidím vhodný prostor k takové akci. Jediná vhodná plocha by byla na fotbalovém stadionu, který na tom se zázemím ani kapacitou není o moc lépe než zimák. Navíc je to finančně velice náročné. Tahle akce musí mít jasně definovaný cíl a význam. Není možné ji dělat jen proto, že je to pěkné.

Co bude nového při zápasech Beranů?

Osobně se nejvíce těším na kostku, je to perfektní nástroj pro fanoušky. Vím, že ji někteří podceňují, ale mi to dá možnost více pouštět a natáčet videa. Obecně se v příští sezoně chci hodně zaměřit na Youtube a videa. Zavést rozhovory na kameru s hráči, protože k tomu dnešní doba spěje. Dalším mým cílem je přivést více lidí na náš klubový web. Takže i tam se začne objevovat daleko více exkluzivního obsahu.

Hokejisti Berani Zlín natáčí propagační klip v hotelu Alaxandria v Luhačovicích.
Honejsek: Hercem bych být nechtěl

V současné době také probíhá diskuse s jednotlivými fanouškovskými tábory. Myslím, že tenhle svět letos prochází solidním zemětřesením, což, jak pevně doufám, se projeví ve větší svornosti fanoušků a především ve zlepšení atmosféry na stadionu. Přál bych si, aby fanoušci odcházeli ze zápasu v euforii a s pokřiky.

Také doprovodné programy bych rád změnil tak, aby byly zajímavější pro aktéry i fanoušky. Soutěže by měly být interaktivnější a cyklicky se měnit. Byl bych rád, kdyby se spojily i s partnery, kteří s námi oslavují 90 let zlínského hokeje, tedy s bývalými generálními partnery.

Bude pokračovat magazín Beran?

Magazín Beran byla perfektní hurá akce, v lednu jsem nastoupil a v půli února už šel do tisku. Ale reakce byly kladné, což nás potěšilo. Chceme v něm pokračovat. V této sezoně bude vycházet každý druhý měsíc – začneme v září na první domácí zápas.
První číslo se už připravuje a bude o hodně zajímavější a lepší než první vydání. Přidáváme 4 strany a cena zůstane stejná. Ale až tato sezona ukáže, zda je to životaschopný projekt. Stále se bojím toho, že se hned druhý den objeví oskenovaný a nevydělá si ani na náklady.

Nelimituje marketing hledání generálního partnera?

Nemyslím, že nějak výrazně, situace je stabilizovaná a na marketingu jde mnohdy jen o to přeskupit věci tak, aby to fungovalo levněji a bez ztráty kvality. To se mi zatím daří, spíše mne limituje nedostatek času. Pro mne jsou fanoušci generálním partnerem. Pro klub je důležité, aby zde byli fanoušci se vztahem ke klubu, ne k velkým jménům na soupisce. Snad se letos podaří lidi zaujmout více. Nálada ve Zlíně je skeptická a je módní na zlínský hokej nadávat a hledat chyby. Sám jsem to viděl z podobné perspektivy před půlrokem, takže to chápu. Pokusíme se to změnit a vrátit fanouškům radost z hokeje.

V minulých týdnech měl klub Berani Zlín stánek na FF Zlín, plánujete další podobné akce?

Ta akce byla skvělá, během čtyř dnů zde prošlo neskutečné množství lidí, a především dětem se líbila střelba na bránu. Mojí vizí je dostat klub do města. Nezavírat se na stadionu. Proto jsme tam dělali i veřejnou tiskovou konferenci – ve Zlíně první takovou. A z té mám fakt radost. Do příště potřebujeme zajistit lepší ozvučení a delší fotostěnu, ale to se vyladí. První pokus byl víceméně úspěšný. Kluci si teď dají dovolenou a další outdoor akce s hokejisty by byla 11. srpna na Čepkově.

Filip Chytil.
Draft NHL vyhlíží hned šest hokejistů z regionu