Komu bude novinka určena, upřesnil ředitel DSZO Josef Kocháň. „Za prvé tak umožníme těm, kdo jezdí třeba v pět ráno do práce, ještě si trochu zdřímnout. To výrazně zvýší jejich produktivitu práce,“ vysvětlil.

Druhou velkou cílovou skupinou jsou podle něj lidé, kteří v nočních či brzkých ranních hodinách cestují z restauračních zařízení. „Tam je to, myslím, jasné, většina z nich ocení možnost cestou se natáhnout,“ doplnil Kocháň.

Technicky by podle něj vše mělo fungovat tak, že se za běžný trolejbus připojí speciální vůz s kapacitou dvacet lůžek. Ta budou vybavena záclonkami, aby měli nocležníci soukromí.

Pilotní provoz, který začne 12. února, nabídne novinku na dlouhých linkách číslo 1 a 2, a v době od půlnoci do šesti ráno.
„Za novinku si cestující samozřejmě budou muset zaplatit. Šedesátiminutová jízdenka přijde na padesát korun,“ prozradil Zdeněk Blažek. Dodal, že v případě úspěchu projektu budou zavedeny také časové kupony.

Informace uvedené v článku se nezakládají na pravdě.