Přestože dorazil nachlazený, dokázal na festivalovém workshopu nejen komentovat význam hudby ve filmu, ale také dirigovat Okamžitý filmový orchestr. Protože někteří z jeho členů jsou momentálně nemocní, vypomohl si Bauer hudebníky ze zlínské filharmonie.

„Spoustu filmů mám rád právě kvůli hudbě, která v nich hraje závažnou roli. Myslím si, že emoce sdělené pouze obrazem nejsou tak jasné a kvalitně sdělitelné. Nelíbí se mi, že v současných filmech jsou tolik zvýrazněny ruchy na úkor hudby. Když se hrdinové na plátně šermují, tak máte pocit, že vám někdo traverzou seká hlavu. A hudba, chudinka ubohá, se krčí někde vzadu,“ vyjádřil se skladatel, který posléze označil filmovou hudbu za svědomí filmu. „Proto mě tolik baví. Je to vyjádření pocitu, toho, co se už nedá sdělit obrazem,“ dodal.

Bauer je známý především jako autor hudby k poslednímu filmu Miloše Formana Goyovy přízraky. Na workshopu představil svou kompozici ke snímku Český sen nebo znělku televizních cen Elsa.