Tvůrce scény Milan Popelka měl na technické pracovníky nemalé požadavky. „Na zemi je použit podklad s černého baletizolu, na něm je položeno světlé linoleum ve tvaru stylizované dětské postavy. Boční plochy kryjí látky, na které se promítá, a vedle nich jsou umístěny na výšku plazmové televize. Na nich uvidíme postavy z pohádek vždy podle pozvaných hereckých dvojic, které potom vystoupí na pódiu. V pozadí bude umístěno vyvýšené pódium, na kterém budou dva historické promítací přístroje a plátno o velikosti pět krát pět metrů, na kterém se budou promítat jednotlivé šoty z filmů,“ sdělila výtvarnice Městského divadla ve Zlíně Hana Knotková.

Techničtí pracovníci městského divadla urychleně dokončují dílo přímo na jevišti. Práce jim totiž komplikuje zkouška poslední premiéry této sezony. „Musíme vše stihnout nachystat a zase sbalit za několik hodin, protože v podvečer zkouší herci na scéně Švejka,“ sdělil technický pracovník divadla Milan Houžva.

Festivalovou scénu vytvořil výtvarník a filmový architekt Milan Popelka, který se podílel například na filmech Kytice nebo Maharal - tajemství talismanu. Jeho dosud nejvyšším oceněním je Český lev, kterého získal za film Vaterland – lovecký deník.

Milan Popelka není úplně neznámý ani zlínským divadelním divákům. Již vytvořil kulisy k úspěšným komediím Hrobka s vyhlídkou nebo Figarova svatba. „Scény Milana Popelky jsou vždy velice zdařilé. V následující sezoně proto u nás zhotoví kulisy pro představení Cyrano z Bergeracu, který by měl mít premiéru v říjnu,“ dodal umělecko-technický šéf.

(mih)