„Zlaté doby devadesátých let jsou pryč, tak vysoké popularity už televize těžko někdy dosáhne,“ říká na internetovém serveru iDnes mediální expert Daniel Köppl z časopisu Marketing & Media. To uznává i programový ředitel televize Prima Jan Rubeš. „Diváci odcházejí. Ti, kteří dřív seděli u televize, jsou dnes třeba na internetu,“ myslí si.

Situace se dá zmapovat i v kraji. „Na počátku devadesátých let lidé seděli u televizí a hltali každý pořad, kina byla prázdná, o divadlech nemluvě. Situace byla tak zoufalá, že se některá představení rušila,“ vzpomíná herec a mluvčí Slováckého divadla Josef Kubáník. Dnes je tomu úplně naopak. „Kdyby to bylo možné, mohli bychom hrát i dvakrát denně a měli bychom plno,“ raduje se ze současné návštěvnosti.

Čím to je? „Mám ráda živé herce a zajímavé hry. Ve Slováckém divadle navíc přišli se zajímavým fenoménem. Z divadla vytvořili místo, kam lidé chodí rádi už kvůli atmosféře a prostředí. Kdo dnes nemá předplatné, jako by nebyl. Sehnat lístky do Slováckého je téměř nemožné,“ hovoří o vlastních zkušenostech pětadvacetiletá Tereza Janková. Slovácké divadlo přitom ladí poslední detaily před kampaní předplatného na rok 2008. „Rádi bychom ji spustili okolo patnáctého října,“ potvrzuje Josef Kubáník. Slovácký deník má však náskok. Ačkoliv to divadelníky moc netěší, seznam titulů, o který se strhne opět bitva, představíme už v pátečním vydání.