Při zkoušení nové inscenace není nouze o drsné souboje a rvačky

„Jelikož se jedná o syrové drama, v němž není nouze o souboje a rvačky, poctil svojí návštěvou zlínskou scénu šermíř a divadelní a filmový choreograf Petr Nůsek,“ poukázala mluvčí divadla Hana Šmardová. Doplnila, že Nůsek spoluprodílel i na slavných filmech Letopisy Narnie II, Bathory a mnohých dalších.

S Městským divadlem Zlín spolupracuje Nůsek už podruhé. V prvním případě se podílel na inscenaci Krása na scéně v režii Pavla Kheka. „Diváci si možná pamatují na tu scénu, kdy výtržníci přepadnou herce Kynastona, jehož ztvárňuje Radovan Král. Bitka musí být dopředu velmi dobře nachystaná, aby vypadala opravdově a především, aby se herci omylem či špatným pohybem nezranili. Není to úplně choreografie, musí být živá a hlavně uvěřitelná,“ líčí dramaturg zlínského divadla Miroslav Ondra.

V inscenaci Je třeba zabít Sekala je pak ostřejších scén ještě o trošku víc. „Sekal s Jurou Baranem se pobijí hned při svém prvním setkání v hospodě. Nechci příliš prozrazovat, ale už teď na zkušebně ze souboje mezi Zdeňkem Julinou a Radovanem Králem běhá mráz po zádech,“ říká tajuplně dramaturg.

Další zásadní střetnutí těchto dvou postav se odehraje na konci hry. „Je to napínavý duel u křížku za vesnicí, souboj na nože. A jelikož se odehraje v samém závěru inscenace, dá se předpokládat, že jedna z postav tuto bitku nepřežije,“ nastiňuje Šmardová.

Petr Nůsek však není pouze šermířem. „Nesmíme zapomínat, že dokonce vyrábí různé zbraně, ochranné pomůcky na souboje a rekvizity. Vše dělá tak, aby to vypadalo stejně jako originály, ale zároveň to bylo pokud možno co nejbezpečnější,“ dodává Ondra.

O tom, jak opravdově se hercům podaří sehrát souboje o holý život, se mohou diváci přesvědčit na premiéře 19. března.

Viktor Chrást