Příčiny nehody ani její viník však zatím stále nejsou známy. Policie čeká na výsledky znalců z oborů zdravotnictví a silniční dopravy.

„Nehoda je ve fázi prověřování, prozatím jsme nikoho neobvinili," uvedla za zlínskou policii tisková mluvčí Monika Kozumplíková. Policisté nehodu prověřují jako podezření z trestného činu obecné ohrožení, za který v případě odsouzení hrozí viníkovi trest odnětí svobody na dva až osm let. „Kriminalisté stále vyslýchají svědky a účastníky této nehody, vyhodnocují kamerové záznamy a získané informace," doplnila Monika Kozumplíková.

Znalecké zkoumání z oboru dopravy už ale finišuje. „Předpokládám, že v řádech několika málo týdnů můžu zkoumání uzavřít," vyjádřil se Petr Kohoutek, znalec z oboru dopravy který se srpnovou nehodou zabývá.

K případu se ale odmítl jakkoliv blíže vyjádřit. „Zpracovával jsem podklady, které mi poskytla policie. Zjišťoval jsem jak průběh nehody, tak technický stav trolejbusu," seznámil jen Petr Kohoutek.

Zatím nikdo z poškozených cestujících nepodal předžalobní výzvu na Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO), aniž by čekal na výsledky vyšetřování. „Není mi známo, že jsme něco takového obdrželi," uzvedl za DSZO právník Radek Ondruš.

Poškození mají podle něj možnost požadovat své nároky prostřednictvím pojišťovny, jak je DSZO na svých stránkách hned druhý den po nehodě vyzvala. „Ať nečekají, až skončí trestní řízení," radí právník Ondruš. Pojišťovna prý lidem z trolejbusu vyplatí to, na co mají ze zákona nárok. „Pokud by však měli větší nároky, mohou se obrátit na civilní soud," upřesnil Radek Ondruš.

Podle něj i DSZO netrpělivě čeká na výsledky znaleckého zkoumání. „Do doby, než bude uzavřeno, nemáme přístup do spisu. Až po konkrétním obvinění," uvedl právník Ondruš.

Znovu zopakoval, že řidič trolejbusu, který v srpnu najel na sloup trakčního vedení, je stále v pracovní neschopnosti. „Pokud se bude chtít vrátit za volant a pokud mu to lékaři dovolí, nebudeme mu v tom bránit," zopakoval právník DSZO s tím, že takový postup je ostatně povinností zaměstnavatele.

A jak vnímá DSZO pozornost světových médií? „Přišla nám fotografie trolejbusu až z dalekého Singapuru. Samozřejmě, že ten zájem jsme zaznamenali," potvrdil Radek Ondruš s tím, že nikdo nechtěl poškodit jméno DSZO. „Žádná tisková agentura zprávu neudělala dehonestujícím způsobem," připomněl Radek Ondruš. Podle něj zájem vyvolaly především fotografie trolejbusu, který byl v neobvyklé poloze.