I/50 v buchlovských kopcích nebo křižovatka ve Střílkách experti se neshodují, která silnice je nejnebezpečnější

Kde však k těmto nehodám dochází nejčastěji? Názory odborníků se liší. Podle pojišťovny Allianz jsou to hlavně silnice v katastru Buchlovice, Staré Město, Střílky, Vápenice u všech míst se jedná o silnici I/50.

Zdeněk Patík, krajský koordinátor BESIP, však vidí situaci s úseky, kde často dochází k nehodám, jinak.

„Co je nejvíce nehodové místo? To, kde se celý rok nic nestane, ale pak tam zahynou čtyři lidé najednou, jak to bylo v závěru minulého roku u Rymic?" ptá se.

Podle jeho názoru by u míst, kde často dochází k dopravním nehodám, měla být jednoznačně stanovená kritéria toho, podle čeho je toto místo takto označeno. Zda jestli podle počtu nehod, nebo jejích následků.

Rizikový je i Zlín a Bohuslavice

Zdeněk Patík také prozradil, že spolupracuje s krajskou dopravní policií. „Na základě informací o nehodách v kraji tipuji místa s největší nehodovostí," vysvětlil.

Podle jeho názoru jsou nebezpečné jiné než uvedené úseky. „Co se týká katastru Střílky, ano, víme, je tam špatná křižovatka, lidé tam často nedodržují snížení rychlosti," uvádí. V buchlovských kopcích dle něj zase řidiči nedodržují rychlost a hodně zde riskují.

„Co se týká nehodovosti, tak bych podle poznatků svých a policie určil za velmi rizikový i průjezd Zlínem a Bohuslavicemi a tamní křižovatku u kostela," připomněl odborník na bezpečnost silnic. Za nebezpečnou považuje Zdeněk Patík silnici v lokalitách Otrokovice, Bělov a Kvasice.

„Hlavně cestu Otrokovice-Kvasice, tam se totiž kvůli přerušení nedaleké cyklostezky pohybuje hodně cyklistů na úzké komunikaci," vysvětlil.

„Statistiky mohou být velmi zavádějící. Na jakémkoliv úseku se může stát smrtelná nehoda. A naopak mohou být úseky vyloženě nebezpečné, na kterých se pak během roku nestane žádná vážná dopravní nehoda a ve statistikách nebezpečných míst se vůbec neobjeví," tvrdí mluvčí zlínské policie Petr Jaroš.

Bezpečnostní experti, policisté a silničáři se neshodují, která komunikace je nejnebezpečnější

Podle mínění policejního mluvčího vznik dopravní nehody závisí na mnoha faktorech a přesné místo nehody je jen jedním z nich. Dalšími podle policie jsou například hustota provozu, povětrnostní podmínky a momentální stav komunikace.

Podle Petra Jaroše mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patří nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti a také nesprávné předjíždění. „Nehod, které souvisí s nesprávným předjížděním, nebývá tolik, avšak následky jsou většinou velmi vážné," varuje policejní mluvčí.

Za nehody mohou neukáznění řidiči

Za zmínku podle krajského koordinátora BESIP stojí také ještě nedostatečná řidičská praxe a s tím souvisí hazardování se životem svým a ostatních. „Ve většině případů se jedná o mladé řidiče," doplnil dopravní expert Zdeněk Patík.

Na problém s neukázněností některých řidičů poukazuje i ředitel zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

„Všichni říkají, že nejnebezpečnějším úsekem ve Zlínském kraji jsou buchlovské kopce. My si ale myslíme, že za nehodovostí v tomto úseku jsou hlavně neukáznění řidiči. Dali jsme na komunikaci zdrsňující povrch, umístili jsme na ni reflexní knoflíky pro lepší viditelnost i komunikaci lemovali novými svodidly. Přesto zde stále dochází k nehodám, na nichž mají velmi vysoký podíl hlavně motorkáři a neukáznění řidiči," myslí si ředitel Karel Chudárek.

„Snad se na našich cestách najde více zodpovědných řidičů, kteří nebudou hazardovat, přeceňovat své schopnosti, budou předvídat a chovat se zodpovědně, aby nedocházelo k dalším nehodám," shrnul za všechny Zdeněk Patík.