Prozatím poslední nehoda se na této silnici II/ 492 stala o víkendu.

„Šestatřicetiletému řidiči do jízdní dráhy z bezprostřední blízkosti vběhla srna. Skočila na kapotu a poničila ji. Poraněná srnka nakonec utekla do lesa, většinou však srážky bohužel končí jejich smrtí,“ popsal vedoucí luhačovických policistů Vojtěch Meisl. Doplnil, že při všech nehodách se naštěstí nikomu nestalo nic vážného. „Upozorňujeme však řidiče, že je zde velké riziko srážky se zvěří. Proto by měli jezdit velmi opatrně a počítat s tím,“ vyzval Meisl.

Jen pro představu. Když řidič srazí srnu, je to jako kdyby naboural do betonové zdi. Škody jdou proto do desetitisíců korun. A co víc. Takový střet může končit i smrtí řidiče.

Podle předsedy okresního mysliveckého spolku Zlín Františka Libosvára, zvýšený pohyb divoké zvěře na silnicích může být dán tím, že hledá potravu. „Dalším důvodem může být i to, že je přitahuje sůl, kterou se v zimě cesty sypou,“ vysvětlil myslivec.

Řešením by bylo postavit podél cest speciální oplocení a nebo pachové ohradníky, které zvěř odpuzují. Jenomže s ničím takovým vlastník silnice, kterým je Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), nepočítá. „Žádné zábrany proti zvěři u žádné své silnice v kraji jsme nestavěli a s ohledem na omezené množství finančních prostředků ani s něčím takovým v rámci případných rekonstrukcí nepočítáme,“ sdělil mluvčí ŘSZK Vojtěch Cekota.

Podle vedení společnosti mohou takové oplocení instalovat po souhlasu vlastníka pozemku dokonce i samotní myslivci. Jenomže ti na to nemají dostatek finančních prostředků. Řidičům tak nezbývá nic jiného, než mít oči dokořán a bedlivě sledovat celou cestu, jestli se někde v okolí nepohybují srny. Platí totiž jedno pravidlo: kde je jedna srna, tam je zpravidla i druhá.