A stejně tak tomu bylo i ve středu 25. července. Dopravní špička ráno vrcholila, když se najednou Dlouhá ulice zastavila. „A jé. Zase nějaký magor, co neví, jak má vysoký náklad," kroutil nevěřícně hlavou v trolejbuse jeden z cestujících.

V podjezdu skutečně uvízl kamion, který převážel bagr. Celou cestu tak musel pomalu zpět vycouvávat. Tento manévr se neobešel bez asistence městských policistů. „Dvě strážnice během té doby usměrňovaly dopravu," uvedla dále mluvčí zlínské městské policie Šárka Škubalová.

Městská policie na tomto místě zasahuje prakticky co měsíc. „Jenom za letošní rok se do podobných problémů dostalo již sedm řidičů, loni to bylo šestnáct případů," vypočítala dále mluvčí.

To, že je železniční podjezd výškově omezený, si řidič totiž většinou uvědomí až ve chvíli, kdy jsou těsně pod mostem. Přitom již několik desítek metrů před ním jej na tu upozorňuje dopravní značení. Pro ty, co jsou vyšší než tři metry, je vyznačená speciální objízdná trasa.

Oproti předešlým letům se však situace velmi výrazně zlepšila. Částečně tomu pomohlo i výraznější dopravní značení. „Dříve to totiž bylo i několik případů za týden," vysvětlila dále mluvčí Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) Vojtěch Cekota. Právě na MHD a na tisíce jeho cestujících má každá taková událost dost velký dopad.

Není totiž nic neobvyklého, že při tomto neobratném manévru poškodí trolejové vedení. „Pod podjezdem totiž vede osm linek, takže případné zpoždění se přenáší do velké části sítě MHD ve Zlíně a prostřednictvím linky 2 až do Otrokovic," vysvětlil mluvčí DSZO.

Řidiče však za to čeká nejenom pokuta za nerespektování dopravního značení, ale v případě, že poničí trolejovou trať, náhrada škody. A ta bývá řádově v desítkách tisíc korun.