„Nehodu způsobila zdravotní indispozice šestapadesátiletého řidiče, kterou nemohl předvídat, protože u něj nastala poprvé v životě,“ uvedla mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Případ proto kriminalisté odložili. „Žádného pochybení se nedopustil ani zaměstnavatel při plánování služeb a odpočinku u řidiče, technický stav trolejbusu byl bez závad,“ doplnila policejní mluvčí.

Policejní komisař podle ní v průběhu prověřování případu vyžádal znalecké posudky z oboru dopravy a zdravotnictví, vyhodnotil kamerové záznamy, vyslechl účastníky i svědky dopravní nehody a věnoval se dalším úkonům trestního řízení.

Čtěte také: Řidiči stále chybí. Zvýšily se přesčasy

„Z policejního prověřování vyplynulo, že vliv na vznik havárie měl výlučně zdravotní stav řidiče z obce na Zlínsku. Bezprostředně před havárií u něj nastala zdravotní indispozice, která měla vliv na vznik dopravní nehody,“ uvedla Kozumplíková. Schopnost řídit v tomto stavu, podle ní, jakýkoli dopravní prostředek byla nulová, protože řidič ztratil vědomí.

K nehodě došlo koncem srpna loňského roku a informace a zejména fotografie trolejbusu obletěla celý svět, zaujala i zahraniční média. „V tu dobu cestovalo v trolejbuse nejméně dvacet cestujících, všichni se při dopravní nehodě zranili. Pět cestujících ve věku od 51 do 82 let se zranilo těžce a zbylých patnáct cestujících utrpělo lehké zranění,“ dodala Monika Kozumplíková. Škoda na trolejbusu byla vyčíslena na 3 200 000 – 3 700 000 korun.

Čtěte také: Po nehodě v Chřibech těžce zraněný motorkář zemřel v neděli ráno v nemocnici

Značně poškozený trolejbus se po opravě, která trvala měsíce znovu vrátil do provozu, i když zatím bez cestujících. „Nyní na něm probíhají provozní zkoušky bez cestujících. Po jejich dokončení najede trolejbus ještě určitý počet kilometrů při výcviku nových řidičů a poté bude – odhadujeme že asi v polovině března – navrácen do běžného provozu na linkách,“ uvedl pro Deník mluvčí Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) Vojtěch Cekota.
Opravy probíhaly přímo ve Zlíně. „Byly poměrně náročné a rozsáhlé, ale díky vysoké profesionalitě našich pracovníků údržby vozidel, kteří v dílnách DSZO v nedávné minulosti realizovali generální opravy trolejbusů i pro další dopravní podniky z Česka i Slovenska, jsme ji byli schopni zajistit přímo ve Zlíně a havarovaný vůz se nemusel nikam převážet,“ doplnil Cekota.

Informovali jsme

Trolejbus, který vloni najel na sloup, se znovu vrací do provozu 

Za nehodou trolejbusu stála nevolnost řidiče. Policie případ odložila

Trolejbus najel na sloup: 13 cestujících bylo zraněno, pět těžce