Mnoho řidičů, kteří byli zvyklí při jízdě od Otrokovic odbočit u Albertu do Prštného a podél Dřevnice si zkrátit cestu na Jižní Svahy, musí nyní projíždět po objízdné trase centrem Zlína. Samozřejmě i v opačném směru. To zvýšilo hustotu provozu v Gahurově ulici i na třídě T. Bati. A dopravní systém města to v čase špiček přestává plynule zvládat.

„Uzavření nábřeží v Prštném jsme na plynulosti MHD hned poznali. A když ještě dojde v centru města k nějaké, byť menší dopravní nehodě, proudy vozidel se na dlouhé minuty zastaví. S nimi bohužel i naše trolejbusy a autobusy. Zaznamenáváme pak významná zpoždění, která se našim řidičům těžko dohánějí a která se přenášejí do celé sítě. V některých případech jsme nuceni vysílat místo zpožděného spoje i náhradní autobus, abychom cestujícím alespoň trochu pomohli. Bohužel ani náhradní autobus se čekání v kolonách nevyhne," přibližuje situaci vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Pavel Nosálek.

Kromě uzavřené ulice Nábřeží v Prštném (plánováno do 22. listopadu) komplikuje průjezdnost v síti MHD ještě i zpevňování svahu na silnici I/49 v Přílukách nebo opravy chodníků a kanalizace v Želechovicích nad Dřevnicí (linka 12). Stále obtížnější jsou výjezdy trolejbusů a autobusů z Mostní ulice na ulici Březnickou, plynulý už nebývá ani výjezd vozidel z Březnické na křižovatce s tř. T. Bati. Komplikuje to pravidelnost dopravy především u linek 4, 11, 12, 31, 34 a 36. V souvislosti s výstavbou nové budovy Univerzity T. Bati ve Štefánikově ulici lze od listopadu očekávat další dopravní komplikace v okolí zastávky MHD Školní.

„Chceme cestující na zhoršenou průjezdnost městem upozornit a omluvit se jim za vznikající zpoždění. Bohužel s výjimkou krátkého úseku na tř. Tomáše Bati nemáme pro MHD žádné vyhrazené jízdní pruhy, takže zůstáváme stát v zácpách s ostatními automobily," řekl k popsané situaci ředitel DSZO Josef Kocháň.