Ve chvíli, kdy se mu udělalo zle, měl plánovanou přestávku. Sice si stačil sám přivolat záchranáře, pomoci už mu však nemohli. „Oživovali jej téměř hodinu, bohužel bezúspěšně,“ potvrdil za krajské zdravotní záchranáře jejich mluvčí Petr Olšan.

Podle něj došlo zřejmě u muže k selhání srdce. Přesnou příčinu úmrtí však určí nařízená zdravotní pitva.

„Byl to velice dobrý člověk. Nastoupil k nám v roce 1995 a byl to naprosto bezproblémový, spolehlivý řidič. Vyrovnaný, klidný a zkušený. Takových bychom potřebovali více,“ sdělil generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště Radislav Kusák.

Zdůraznil, že řidič prošel letos každoročním lékařským vyšetřením.

„Závěry prohlídky neukázaly na žádné omezení ani podezření, že by řidič nemohl sednout za volant,“ potvrdil Radislav Kusák s tím, že mimo pravidelné zdravotní prohlídky procházejí šoféři i školením a zkouškami.

Co se týká bezpečnostních přestávek, jejich porušení Kusák odmítá. Každý jejich řidič má totiž vypracován plán spojů, který počítá s bezpečnostními přestávkami, a k jeho nedodržení není důvod.

Jak vyplývá z vyjádření krajského koordinátora BESIPu Zdeňka Patíka, klesá zájem o řízení autobusů z řad mladých lidí. Tedy těch, u nichž jsou nenadálé zdravotní komplikace méně pravděpodobné.

„Mladí řidiči nejsou a nebudou, bude tak přibývat řidičů-důchodců, kteří i přes svůj věk budou sedat za volant. Tím nechci říct, že nejsou vynikající a navíc i oni musí procházet zdravotními prohlídkami,“ uvedl expert.

Zároveň připomenul, že dříve dokonce existovaly učební obory řidič z povolání nebo řidič na dálkovou kamionovou dopravu. „Ten býval dokonce prestižní,“ dodal Patík.