Zlínský kraj je hned druhý v republice v počtu nehod na přejezdech

Zlínský kraj má letos nejvíce havárií na železničních přejezdech za poslední tři roky, navíc s nejfatálnějšími následky. Loni se jich za první pololetí stalo devět a zemřel při nich jeden člověk, v roce 2008 se stalo osm nehod s jedním úmrtím a před třemi lety za stejné období jedenáct havárií, které si vyžádaly také jeden lidský život.

„Podle našich statistik se v drtivé většině případů tyto nehody odehrály na přejezdech zabezpečených světelnou výstražnou signalizací. Bohužel se zjistilo, že ani v jednom případě nesehrála roli závada na ni,“ konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Na zabezpečeném přejezdu nedaleko Branek na Vsetínsku se také stala zatím letošní nejtragičtější nehoda. Patnáctiletý řidič společně se dvěma kamarády na něj vjeli s autem ve chvíli, kdy se k nim blížil vlak. Střetu se nedalo vyhnout. Mladý šofér zemřel na místě, jeho o dva roky starší kamarád podlehl těžkým zraněním v nemocnici. Třetí, sedmnáctiletý spolujezdec, utrpěl velmi těžká zranění.

Drážní inspekce také varuje, že s nadcházejícími prázdninami se začínají množit i případy střetnutí vlaku s dětmi, které nerespektují zabezpečení železničních přejezdů a vstoupí do kolejiště. Takový případ se už stal v Krhové u Valašského Meziříčí, kde sedmileté dítě vjelo na koloběžce na železniční přejezd v době, který již signalizoval příjezd vlaku. Souprava chlapce odhodila na druhou kolej před další projíždějící vlak, který stihl v čas zastavit. Hoch také utrpěl těžká zranění.

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!
Zde vás budeme v průběhu dne informovat o nejdůležitějších a nejzajímavějších událostech z regionu a hlavně vám nabídneme různé soutěže.

„Velký podíl na úmrtnosti mají podle našich statistik i střety vlaků s chodci. Letos se jich v kraji stalo již pět a čtyři lidé při nich nepřežili,“ uvedl dále mluvčí Drážní inspekce.

Například v Halenkovicích na Zlínsku se letos odehrála vůbec první nehoda v České republice. Na svědomí ji měl opilý muž, který spadl pod vlak. Měl obrovské štěstí. Ze střetu vyvázl jen s lehkým zraněním.

Proč tedy lidé vjedou nebo vejdou na přejezd, když vidí, že se k nim blíží vlak? Pokud nemají sebevražedné úmysly, takže příčina bývá mnohdy až kuriózní.

„Inspektoři už si například vyslechli od jedné paní, že spěchala domů, aby stihla svůj oblíbený televizní seriál. U jiného případu nám zase viník nehody tvrdil, že ten vlak měl jet už před deseti minutami,“ pousmál se náměstek generálního inspektora Jan Kučera.