Neštěstí se stalo v sobotu nad ránem. Podle informací zlínské policie nezvládl dvacetiletý řidič řízení a při průjezdu pravotočivou zatáčkou nepřizpůsobil rychlost jízdy, přejel do protisměru a následně vyjel mimo cestu, kde havaroval.

Vozidlo skončilo v potoce přetočené na střechu. Při nehodě jeden z mladistvých spolucestujících zemřel, řidič a zbylí tři mladiství spolujezdci utrpěli lehká zranění a osmnáctiletá dívka těžké.

„Dechová zkouška u řidiče byla negativní,“ informovala dál za policii tisková mluvčí Simona Kyšnerová.

„Kontaktovali mne policisté. Je to velmi smutná zpráva, která mne zaskočila. Vyhasl zbytečně lidský život,“ uvedl starosta Brumova-Bylnice Kamil Macek s tím, že případem se zabývá policie, proto nemůže být víc konkrétní.

„V současnosti probíhá trestní řízení, další informace proto nyní nebude policie podávat,“ uvedla i Simona Kyšnerová.

Ilustrační foto
Bouřka ve Zlínském kraji lámala stromy a zaplavovala sklepy

Více lidí ve voze je hazard

Jen za letošního prvního půl roku zemřelo při dopravních nehodách ve Zlínském kraji deset osob, což je o dva vyhaslé lidské životy více než loni ve stejném období.

„Lidé jezdí stále rychle, v letošní sezóně navíc vzrůstá agrese za volantem. V dopravě se také objevuje čím dál více elektrokol a elektroběžek,“ vyjmenoval možné narůstající ukazatele nehodovosti dopravní expert z BESIPu Miroslav Charouz. Podle něj je tendence porušovat předpisy v silniční dopravě stále značná, obzvlášť u mladých a nezkušených řidičů.

Možná nezkušenost řidiče stojí i za sobotní nehodou. Navíc ve vozidle cestovalo šest osob, což samotný tento fakt je porušením dopravních předpisů.

„Dnes jsou již běžně vozidla vybavena airbagy, při překročení počtu osob ve vozidle proto hrozí ve vyšší míře nepřipoutaným osobám zranění od nich. Navíc, skutečnost, že ve voze cestuje více osob, než má, je hrubé porušení přístupu k tomu, k čemu vozidlo slouží, jak máme k němu přistupovat a jak se máme ve vozidle chovat,“ připomněl expert na dopravu Miroslav Charouz z olomouckého BESIPu. „I u nás na Olomoucku se podobný případ stal,“ doplnil.

Podle Miroslava Charouze neměl mladý a nezkušený řidič velkou šanci situaci zvládnout. „Přetížené vozidlo se na silnici chová jinak, má jiné jízdní vlastnosti, nedrží stopu a má v zatáčce tendenci ke smyku, navíc se jedná o velmi stresující situaci, což zvládnout bývá velmi těžké,“ míní koordinátor olomouckého BESIPu.

Za letošních prvních šest měsíců (do 30. 6. 2021, tato nehoda ve statistice není, pozn. red.) došlo již ve Zlínském kraji k 2089 dopravním nehodám. Deset lidí při nich zahynulo, těžce se zranilo šestadvacet lidí, lehčí zranění utrpělo 527 osob. Ve stejném období za loňský rok došlo k nárůstu o 54 dopravních nehod, dva lidé navíc zemřeli. Oproti loňsku se těžce zranilo o 22 osob méně, letos také při nehodách utrpělo o pět osob méně těžkých zranění než loni ve stejném období.