Po zemi se povalovaly střepy, kusy plastů. Střetu neunikly ani stromy a rozvodná skříň, která skončila pod koly trolejbusu.
Za nehodu podle všeho může čtyřiašedesátiletý řidič MHD.

„Utrpěl zdravotní indispozici, nešlo o nic vážného a ani nebyl pod vlivem alkoholu,“ sdělil mluvčí záchranky Petr Olšan. Pasažérům se nestalo nic.

„Jsou to plechy, to nic, hlavně že jsou všichni v pořádku,“ byl nad věcí Zdeněk Gajdůšek, majitel jednoho z poškozených aut.

„Volali mi do práce, mrazilo mě z toho. Uvidím, co pojišťovna, co se dá dělat,“ zmínil.

Hasiči dnes brzy ráno zasahovali u požáru auta.
Sirény hasičů probudily město

Za necelé dva roky jde již o minimálně třetí případ, kdy řidiče DSZO postihla ve voze indispozice.

„Za volant může jen řidič, kterému to povolí lékař,“ reagoval na to právník DSZO Radek Ondruš. Týkalo se to podle něj i aktéra pondělní nehody.

Deník hovořil i s jedním z řidičů, který poukázal na náročnost povolání.

„Je to o tom, že řidiči jsou přetažení. Sice papírově je vše v pořádku, ale podle mne nemáme čas na odpočinek. Navíc točíme směny, takže vyspat se osm hodin bývá někdy luxus,“ sdělil jeden z řidičů pod příslibem zachování anonymity.

Jeho jméno má redakce k dispozici. 

Proti jeho tvrzení se však DSZO důrazně ohradilo.

„Na základě vašeho dotazu byla ihned zahájena podrobná kontrola dodržování zákonných přestávek za účelem ověření některých tvrzení. Vedení DSZO však vylučuje, že by mohlo docházet k porušení dodržení bezpečnostních přestávek, neboť každé vozidlo MHD je vybaveno počítačem, ke kterému se každý řidič přihlašuje osobním kódem a každé zneužití nebo nedodržení předpisů je snadno dohledatelné. Systém naprosto vylučuje jeho zneužití,“ tlumočil stanovisko právník DSZO Ondruš.

Havárie trolejbusu v Otrokovicích.
Trolejbus, který vloni najel na sloup, se znovu vrací do provozu

Dodal také, že při včerejší kontrole asistoval i zástupce odborářů. Dotazovaný řidič rovněž poukázal na to, že ranní směny a volné víkendy mají zejména řidičky – mladé maminky.

„To nemůže normální chlapy přece pohoršovat,“ zlobí právníka Radka Ondruše.

V živé paměti mají lidé na Zlínsku nehodu ze srpna 2016, kdy před Otrokovicemi narazil trolejbus do sloupu a vyjel po něm. Zranění utrpělo 13 lidí. Policie případ odložila, protože řidič utrpěl za volantem indispozici.

Vzhledem k povaze nehody, kdy vůz zůstal jakoby viset ve vzduchu, říkali mu lidé „létající trolejbus“.