„Hlavním důvodem, proč podruhé v historii Barumky se nepojede Pindula, jsou stále přísná bezpečnostní opatření kvůli výskytu afrického moru prasat v regionu. I další úseky v okolí ohniska jsme museli upravit,“ potvrdil Jan Regner, syn a zástupce ředitele podniku.

„Věřím, že za rok už nebude Pindula chybět v itinerářích.“

Na kvalitní závodní pole tak od pátku 24. do neděle 26. srpna bude čekat 746 km dlouhý závod tradičně s 15 rychlostními zkouškami v celkové délce 212,5 km na osmi úsecích s asfaltovým povrchem. Celý závod přitom odstartuje dopolední shakedown a kvalifikační zkouška z Komárova do Pohořelic a úvodní noční městská rychlostní zkouška v centru města.

Stále k nezastavení je i po víkendu rallyeový závodník Martin Vopatřil
Vopatřilovi stihl během závodu tleskat i navigátor

„I kvůli úpravám tak sobotní den odstartuje okruhová rychlostní zkouška Březová na dvě a půl kola. Poté bude piloty čekat Semetín ve směru ze Vsetína do Hošťálkové, erzety Rajnochovice a Kudlovice. Poslední závodní den zahájí měřený úsek Halenkovice se startem v podobě, který jsme ještě nejeli. Chybět nebude tradiční vložka Maják a vše vyvrcholí na nejnáročnějším 25 kilometrů dlouhém úseku s názvem Kašava. Z toho je jasné, že vítěz nebude jistý do posledního metru,“ očekává šéf závodu Miloslav Regner.

Další novinkou je rozšíření servisního areálu v Otrokovicích, který z prostorů areálu Barumu expanduje i na nedalekou letištní plochu Zlín Aircraft.

„K tomuto kroku jsme sáhli i kvůli rostoucím nárokům týmů. Na letiště se tak přesunou posádky Star Rally Historic a část startovního pole českého mistráku,“ upřesnil Jan Regner.

Zatímco start závodu se po loňském posunutí již na páteční 16. hodinu letos nemění, v cíli uvidí fanoušci první posádku až okolo 17. hodiny.

„Může za to skladba tratí, větší vzdálenosti průjezdů. Prostě to tak vyšlo,“ pousmál se Regner senior.

Nadcházející ročník Barum Rally bude jubilejní z pohledu účastí v rámci seriálu ME, kdy se na Zlínsku pojede již po 35. Jestli tomu bude i za rok, napoví příští týdny a měsíce, neboť stávající dvouletá smlouva s promotérem Eurosport letos končí.

„Jsme v jednání. Aktuálně čekáme na návrh promotéra, jestli bude poplatek stejný, nebo vyšší. Už nyní totiž dosahuje poloviny našeho celkového rozpočtu,“ přiznal Jan Regner.

„Každopádně je naše pozice lepší než před dvěma roky, věřím, že vše dopadne k oboustranné dohodě,“ dodal optimisticky zástupce ředitele Barumky.

Vítězem XIV. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2018 se stal již po sedmé pilot Škody Fabie R5 Jan Kopecký
V Hustopečích opět nejrychlejší Kopecký, Tarabusův boj o pódium zhatila chyba