Kromě kompletní české i evropské špičky se navíc očekává nejvyšší počet závodních speciálů kategorie S2000, kterých se zde loni představilo hned 24.

„Dlouho jsme v tomto směru drželi rekord. Až loni jej vyrovnalo San Remo a letos závod v Belgii. Vzhledem k velkému zájmu věříme, že rekord v tomto směru opět získáme jen pro sebe, přičemž atakování magické třicítky určitě není nereálné,“ věří ředitel Barum Czech Rally Zlín Miloslav Regner, který ke včerejšímu dni již evidoval 46 přihlášených posádek z 13 zemí Evropy, přičemž hned 12 ohlásilo start na voze S2000.

„Přestože uzávěrka je až 6. srpna a konkrétní jména nechceme prozradit, mohu potvrdit, že do Zlína dorazí kompletní špička seriálu IRC včetně továrního týmu Škody Motorsport v čele s Häninnenem a Kopeckým. Chybět nebude ani vedoucí muž českého šampionátu Pavel Valoušek,“ potěšil Regner příznivce regionálních jezdců.

Propustnost závodní tratě činí 130 posádek, přičemž v letošním jubilejním ročníku by se mohla tato hranice atakovat. „Pokud by bylo zájemců více, než je povolené hranice, rád požádám o výjimku a nikoho vyřazovat nebudeme. Podle mne bude asi o patnáct posádek více než loni, což ve finále žádný problém nepřinese. Časy z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, kdy jsme měli na stole i 240 přihlášek při propustnosti tratě pro 150 vozů, jsou už dávno pryč,“ pousmál se Regner.

S letošním ročníkem rovněž vyprší čtyřletá smlouva, kterou organizátoři Barumky se zástupci IRC v roce 2007 podepsali. Konečná pro závody na Zlínsku to však zdaleka není, třebaže by si to jiní konkurenti přáli.

„Zájemců je hned několik. Například organizátoři Bohemia rallye dokonce o přidělení pořadatelství písemně požádali, ale svaz i zástupci IRC potvrdili naše výsostné postavení. Proto je připravena k podpisu další tříletá smlouva,“ potvrdil ředitel Barumky, který bude se zástupci dalších závodů také jednat, kudy se bude šampionát dál ubírat. „Jsme na podobném rozcestí jako v roce 2003, kdy končila éra vozů WRC v seriálu ME. Uvidíme, jak dopadnou jednání. Určitě si chceme uchovat příslušnost jak v seriálu IRC, tak evropského šampionátu.“

Přestože v srpnu oslaví kulaté jubileum, nejstarším závodem v Česku není. „Jsme druzí za Šumavou. Ve světě ale 40 let v podstatě zase tak moc není. Například Monte Carlo letos slaví 79. narozeniny, také Rajd Polski má za sebou přes 70 ročníků,“ poukázal šéf zlínského podniku, jenž se k srpnovému výročí snaží sezvat co nejvíce pamětníků a osobností historie Barum Rally. „Potvrzený je příjezd Enrica Bertoneho, přičemž řada jednání již proběhla a určitě ještě proběhnou. V řadě případů nám totiž scházejí adresy. Marně se například snažíme kontaktovat vítěze premiérového ročníku pana Halmazňu, který pochází právě z našeho regionu,“ posteskl Regner.

Pokud máte na vítěze 1. ročníku Barum Rally kontakt, dejte nám vědět na tel. čísle: 577 615 716.

Časový harmonogram 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín

Pátek 27. srpna: Slavnostní start před radnicí města Zlín v 17.00, 1. SSS Zlín (9,36 km) 21.15.

Sobota 28. srpna: 2. a 6. RZ Biskupice (9,01 km) 9.48 a 14.55, 3. a 7. RZ Zádveřice (14,95 km) 10.31 a 15.38, 4. a 8. RZ Semetín (11,71 km) 11.24 a 16.31, 5. a 9. RZ Troják (29,09) 11.52 a 16.59.

Neděle 29. srpna: 10. a 14. RZ Halenkovice (24,90) 8.28 a 12.45), 11. a 15. RZ Kudlovice (11,39) 9.11 a 13.28, 12. a 16 RZ Velký Ořechov (7,14) 9.59 a 14.16, 13. a 17. RZ Pindula (19,76) 10.27 a 14.44).