„Důvodem diskuze byl hlavně fakt, že se zúžil počet závodů a nový vlastník seriálu řešil, proč máme my a Belgičané jiné podmínky než ostatní," uvedl ředitel rallye Miloslav Regner na včerejší tiskové konferenci v Praze.

Zlínští pořadatelé podle jeho slov v minulosti těžili z toho, že byli v seriálu Intercontinental Rallye Challenge, který předcházel současnému ME, od začátku. „A byli jsme v pozici, že nás (v kalendáři) chtěli, což bylo pro nás výhodné. Navíc jsme spoustu věcí řešili 'českou' cestou," řekl Regner. Na základě nové smlouvy však budou muset pořadatelé zaplatit poplatek o více než 30 procent vyšší.

Jubilejní 45. ročník Barum Czech Rallye Zlín se letos uskuteční v obvyklém termínu od 28. do 30. srpna. A bude tradičně součástí i domácího mistrovství. Už nyní je jasné, že startovní pole bude rozdělené na evropské a české. V domácích soutěžích totiž od letoška platí pravidla, na základě kterých v závodech MČR mohou startovat vozy kategorie WRC. V ME to možné není. Úprav je ale daleko více a týkají se například volby pneumatik nebo jezdeckých licencí. „Na základě těchto úprav bude problém v Českém Krumlově a u nás. České startovní pole, které pojede podle českých předpisů, bude muset jet zvlášť," uvedl Regner. „Vyzkoušeli jsme si to v minulosti a nemám z toho obavy. Není to ideální, ale dá se to vyřešit," doplnil.

Podobné to bylo například v roce 2004, kdy rallye oficiálně vyhrál Francouz Simon Jean-Joseph, ale nejrychlejšího času dosáhl Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC. Zlínská soutěž byla i tehdy součástí ME, jehož se vozy nejvyšší specifikace A8 nesměly oficiálně účastnit, jely proto až v závěru startovního pole. (spo)