„Proškolili jsme veškeré činovníky naší rallye, vedoucí rychlostních zkoušek, jejich zástupce i samotné pořadatele. To vše s ohledem na bezpečnost diváků, která je pro nás prioritou čísla jedna," zdůraznil hned na úvod ředitel závodu Miloslav Regner.

Nic jiného mu ani nezbylo, neboť český motorsport je po tragické loňské sezoně laciným terčem kritiky ze stran laické veřejnosti i senzacechtivých médií. „Na našich jednáních se zástupci obcí, kudy vedou rychlostní zkoušky, se to však v negativním smyslu nijak neprojevilo. Spíš naopak. Někteří se nám sami hlásili a ptali se, proč jsme je letos neoslovili," navázal Regner.

Důvodů je hned několik. „Jednak s těmito obcemi spolupracujeme dlouhodobě, jednak jim máme co nabídnout. A v dnešní době je každý příspěvek do obecní pokladny vítaný. Jde o klasický obchodní vztah. My přicházíme s určitým produktem, druhá strana zase se svými požadavky a jde o to, zdali se dokážeme dohodnout," líčí ředitel Barumky.

Po této stránce tedy mediální hon zástupcům nejpopulárnější české motoristické soutěže nijak neuškodil. Přesto při přípravě měřených testů ještě více zohlednili bezpečnostní prvky. „Ačkoliv ani zdaleka nepřekračujeme povolený rychlostní průměr 220 kilometrů v hodině, některé rychlejší úseky jsme vypustili nebo jsme je po konzultaci s Asociací jezdců osadili retardéry. Na letošní Barumku bude připraveno také 66 balíků slámy, které budou zpomalovat jednotlivé zatáčky. Dříve jsme balíků mívali kolem 40 až 45," upřesnil Regner. Vše ještě přijede tento týden osobně zkontrolovat bezpečnostní manažer FIA.

Samotná trať by tedy měla vycházet z prověřených úseků, dílčí změny však nalezneme. Zásadní změna nastává u skladby sobotní etapy. Aby měli návštěvníci možnost zhlédnout více rychlostních zkoušek, rozhodli se organizátoři přidat jednu návštěvu servisní zóny navíc. Tyto zkoušky se pojedou ve čtyřech klasických úsecích – Biskupice, Troják, Semetín a Pindula.

Nedělní etapa sice zůstala v obvyklém formátu, ovšem ani zde nezůstal kámen na kameni. Tradiční Maják se pojede ve směru ze Zlína na Topolnou, následující dva testy Jankovice a Žlutava se v současné podobě ještě nejely, byť využívají úseků známých z minulosti.

Kvůli plánovaným stavebním úpravám v prostorech náměstí Práce se cílová kontrola i závěrečné vyhlášení výsledků vrací po několikaleté pauze před radnici na náměstí Míru.

Co je pro všechny motoristické příznivce potěšitelné, cena vstupenek se nemění. „Ačkoliv se nám zvýšilo DPH, do ceny lístků se to nijak nepromítlo. Jednorázový vstup tak bude stát 80 korun, permanentku pak pořídí fanoušci za 220 korun," informoval Regner.

Letos navíc nebude organizován přímý přenos z vybraných rychlostních zkoušek satelitní televizní společností Eurosport, což byla loni v českých podmínkách historická premiéra. I díky tomu by se podél tratě mohlo sejít ještě více fanoušků.

„Věříme, že jim stejně jako v předchozích ročnících znovu nabídneme krásný sportovní zážitek, který si všichni společně užijeme," dodal ředitel závodu.

Základní program

Středa 28. srpna 2013

8–19 hodin: seznamovací jízdy

Čtvrtek 29. srpna 2013

8–19 hodin: seznamovací jízdy

18.30–22.30 hodin: administrativní přejímka (ředitelství – budova 21)

19.30–23.30 hodin: technická přejímka (Sportovní hala Euronics, Zlín)

23.20–00.45 hodin: seznamovací jízdy na divácké Super RZ Zlín

Pátek 30. srpna 2013

8–13 hodin: testovací RZ (shakedown Hvozdná – Březová)

17 hodin: slavnostní start rallye (náměstí Míru – radnice, Zlín)

21.15 hodin: divácká Super RZ Zlín

Sobota 31. srpna 2013

8.30 hodin: start 1. etapy (Zlín, pod Velkým kinem)

21.22 hodin: cíl 1. etapy (Otrokovice, u servisního areálu)

Neděle 1. září 2013

8.00 hodin: start 2. etapy (Otrokovice, u servisního areálu)

15.51 hodin: cíl rallye (náměstí Míru, Zlín)

16.00 hodin: vyhlášení výsledků, rozdělování cen (náměstí Míru – radnice, Zlín)