Na jezdce bude opět čekat 15 měřených úseků o celkové délce 248 kilometrů, přičemž během celého závodu absolvují i s průjezdy dohromady 620 km. Po páteční tradiční noční městské zkoušce v centru Zlína se o den později pojedou dvakrát čtyři úseky.

„V porovnání s loňskem jsou tratě ze 70 procent pozměněné, převážně se ale jedná o změnu směru jízdy,“ upřesnil ředitel soutěže Miloslav Regner. „Ze sobotních úseků největší změnu zaznamenala Pindula, která je kvůli rekonstrukci lesního úseku zkrácena o šest kilometrů a bude startovat od křižovatky, v místě, kde auta tolik skákala. I přes zkrácení to nejhezčí zůstane a jezdci si možná oddechnou, že je mine náročný, rychlý začátek,“ míní ředitel Barumky.

Největší radost zřejmě pamětníkům udělá zařazení do druhé etapy staronové erzety Maják, která bude měřit 22 kilometrů. „Ze startovního pole si moc jezdců tento úsek, který se naposledy jel před dvaceti lety, nepamatuje. Snad možná ještě Arazim. Spíše jej budou znát otcové některých závodníků,“ pousmál se Regner.

„Start i cíl opět proběhne pod Velkým kinem ve Zlíně, také servisní zóna bude v Otrokovicích. Po čtvrteční technické přejímce v hale Euronics bude v pátek ráno následovat shakedown v úseku z Napajedel na Halenkovice a Žlutavy,“ doplnil.

Další, méně oblíbená změna bude na jezdce čekat ještě před ostrým startem závodu. Při seznamovacích jízdách totiž již nebude možné projet trať třikrát, ale jen dvakrát. „Je to nařízení FIA. Navíc jezdci dostanou i do tréninkových aut GPS navigace, abychom měli přehled o jejich pohybu. Na druhou stranu jsme oproti minulým ročníkům zcela vypustili retardéry a o snížení průměrné rychlosti se postarají ostřené zatáčky,“ doplnil.

Přestože do startu závodu, který bude opět kromě domácího šampionátu započítáván i do IRC a ME, zbývají dva měsíce, již nyní několik týdnů před uzávěrkou přihlášek (5. srpna) pořadatelé věří, že jezdecké obsazení bude opět skvostné.

„Bude ještě lepší než při loňském jubilejním ročníku, kdy zde startovalo historicky nejvíce vozů kategorie S2000. Kromě domácí špičky by neměli chybět ani ti nejlepší ze starého kontinentu, kteří budou bojovat o důležité body do svých šampionátů. Už nyní máme informace o některých posádkách, které si v předstihu zamlouvají hotely ve Zlíně a okolí,“ pousmál se tajemně Regner, jenž má pro fanoušky, kterých by se mělo v regionu opět sejít přes dvě stě tisíc, připraven jeden bonbónek.

„Centrum města sice v pátek uzavřeme o hodinu dříve, ale před úvodní vložkou a po prvních průjezdech sobotní etapy budou k vidění závodní vozy ze třicátých let minulého století. Mezi desítkou přihlášených strojů tak bude opět možno obdivovat ladné křivky Bugatti, Jaguaru či značky Hispano. Podrobnosti prozradím až za měsíc,“ dodal se šibalským úsměvem Miloslav Regner.