S nejužší světovou špičkou, která se do krajského města sjede, rovnocennou bitvu neočekává. Ví, že tovární týmy mají ve většině atributů navrch, v tuzemském mistrovství ale má již tradičně ty nejvyšší ambice.

„Přece jen to ale bude trochu jiný závod. Pojedou také Honza Kopecký a Juho Hänninen, kteří jezdí jen vybrané podniky domácího mistrovství, ale do hodnocení celého seriálu jsou přihlášení a mohou nám sebrat body,“ upozornil luhačovický pilot, že okruh favoritů se tentokrát významně rozšiřuje, a jeho soupeři tak nebudou pouze Václav Pech a Pavel Valoušek, jak tomu bývá po většinu sezony.

Samozřejmě vnímá také přítomnost zahraničních es, která se do Zlína sjedou, jenže jeho letošní priority jsou dané. „Po loňském nezdaru chceme opět získat domácí titul. Průběžně vedeme a na Barumce chceme získat co nejvyšší počet bodů, abychom naši pozici před závěrečným podnikem v Příbrami ještě potvrdili,“ říká nejmladší vítěz zlínské soutěže z roku 2000.

Přestože se mu na Barum Rally Zlín podařilo zvítězit již třikrát, v posledních letech na ni příliš dobré vzpomínky neměl. V roce 2006 zvítězil, o rok později dojel po nádherné stíhací jízdě hned pod stupni vítězů, ale od té doby mu pšenka nekvete. Jen předloni čtvrté místo zopakoval, mezitím ale dvakrát nedojel. „Je to tak na střídačku. Poslední roky skutečně příliš úspěšné nebyly. Ale pokud by se měla pravidelnost opakovat, tento rok nás čeká dobrý výsledek,“ říká pozitivně naladěný Kresta.

Závod si přitom mohl užít ještě o něco víc. Stačilo, aby jej v závěru předchozího podniku domácího šampionátu na Bohemce nezradila technika. Nebýt malicherné závady, s plným bodovým ziskem by zvítězil a jen sotva by jej připravil někdo o průběžné vedení v rámci českého mistrovství. „Už to přebolelo a s trochou nadsázky můžeme říct, že Bohemka byla taková malá generálka na Barumku. Svou rychlost jsme opětovně prokázali a věřím, že v podobném tempu pojedeme i na Zlínsku,“ přeje si pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Tomu odpovídají také přípravy na nejprestižnější podnik domácí sezony. „Ne že by byla Barumka z jezdeckého pohledu zase něčím až tak výjimečná. Třeba na Bohemce jsou dle mého názoru hezčí rychlostní zkoušky, jenže Barumka má svou historii a erzety typu Troják nebo Pindula jsou výrazně delší a cesty mnohem rozbitější a hrbolatější. Navíc obecně je Barumka velmi rychlá a nebezpečná. Proto nesmíme nic podcenit. Kdo chce uspět, musí být adekvátně připraven. Rozhodují drobné niance,“ vyjmenovává Kresta. Jinak si však váží práce, kterou organizátoři každoročně této zlínské soutěži věnují. Už jen tím, že je zařazena rovněž do šampionátů IRC a mistrovství Evropy, její prestiž výrazně vzrostla. „Barumka si vybudovala vysoký mediální kredit, každoročně naláká spoustu špičkových jezdců i továrních týmů a pro kluky z okolí je to velká výzva, aby s nimi poměřili své síly. Každý pilot z Moravy se chce porovnat s těmi nejlepšími a nejinak tomu bude i letos. I pro nás to je stěžejní závod celé sezony a věříme, že úsilí vynaložené v přípravě bude korunováno dobrým výsledkem,“ dodává rodák z Trnavy na Zlínsku.