„Až tak moc nás to ale nemrzelo. Závod jsme neměli dobře rozjetý a první etapa vůbec neprobíhala podle našich představ. V podstatě se dá říct, že šlo o nejspecifičtější soutěž, jakou jsem ve své kariéře zažil," líčil Tlusťák.

Zajet dobrý výsledek, to byla podle něj sázka do loterie. Jakákoliv předchozí příprava totiž přišla vniveč.

„Trénovali jsme na suchu, pak napadl sníh, ale samotný závod se jel za deště, bláta a velké mlhy. Jakékoliv ambice tedy vzaly za své a chtěli jsme jen v pořádku dojet do cíle každé erzety," pokračoval pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Obdobně to cítila i většina dalších posádek, které závěr prvního dne úplně prodaly, rychlostní zkoušky jen projely a do druhého dne vůbec neodstartovaly.

„Vůbec to nebylo o závodění. Celá soutěž se smrskla na boj o přežití. Ani v nejmenším jsme si to neužívali. Počasí bylo šílené a každé auto mělo na trati úplně jiné podmínky," mínil Tlusťák.

Podstatně jiné by to však mělo být za necelé tři týdny v Lotyšsku, kde evropský šampionát pokračuje závodem Rally Liepaja – Ventspils. I kvůli němu absolvuje zádveřický pilot test v Litvě, kde by chtěl získat praxi při jízdě na velkých hrotech. Ty jsou u nás zakázány.