Šotolina, nebezpečné skoky, zatáčky. Zkrátka trať pro fajnšmekry. To je pobaltská rallye. „Byl to obrovský zážitek, oba jsme si to pořádně užili," líčil nadšený Tarabus.

Na podniku, který patří do seriálu mistrovství Evropy, dojel s navigátorem Danielem Trunkátem až na jedenáctém místě. Zklamání? To zase ne. Moc dobře věděl, že v Estonsku ho čeká hodně náročná zkouška. Což se potvrdilo.

„Docela se podobá finské rallye, je to zrádná trať. A navíc tam byla velká konkurence v podobě Seveřanů a Francouzů. Sice jsme nebodovali, ale vzhledem k okolnostem to zase není takový neúspěch," vysvětloval Tarabus, pro něhož to byla po dlouhých třech měsících první ostrá jízda.

Daniel Trunkát totiž čekal přírůstek do rodiny. „Nechtěl se ničím rozptylovat. Ani jeho žena neměla zájem, aby někde závodil. Prostě chtěl klid," vysvětloval zlínský jezdec.

Jeho myšlenky už pomalu směřují k největšímu českému podniku – zlínské Barumce, která je na programu tradičně na konci srpna.

Se svým speciálem Škoda S2000 skončil v minulém roce na skvělé třetí pozici. A vůbec by se nebránil tomu, kdyby umístění zopakoval. „Byl to jeden z mých největších zážitků v životě. Stát ve Zlíně na náměstí na bedně, to bylo skutečně něco," vzpomínal na loňský vydařený ročník.

Ví, že to nebude jednoduché. Kresta, Pech, Jakeš a další minimálně sedmička pilotů. Ti všichni chtějí usilovat o medailové umístění. „Zopakovat loňský rok, to bude velká výzva," uvědomuje si Tarabus, který jako generálku na Barumku zvolil jiný asfaltový podnik – Rally Agropa Pačejov.

MARTIN VRBAS