V silné konkurenci a při náročných podmínkách skončil nejvýše postavený regionální jezdec ve startovní listině osmý. Za vítězným Janem Kopeckým zaostal o 134 sekund. „Převládá v nás trochu zklamání, protože jsme chtěli jedno nebo dvě místa udržet nebo se spíš víc prosadit, což se nám ale nepodařilo. Na druhé straně někteří vůbec nedojeli, my jsme v cíli, takže jsme na tom lépe. Nějaké body do českého mistrovství jsme získali,“ připomíná elitní zlínský jezdec, který absolvoval slavný závod v novější Fabii R5 a s navigátorem Danielem Trunkátem.

S osmým místem jste spokojený, nebo vás mrzí, že jste mohli být i sedmí?
Bohužel se nám to na poslední erzetě začalo vozit. My jsme přitom potřebovali jet rychle. Na autě jsme měli mokré gumy, které mi na osychajícím asfaltu úplně nechutnaly. (úsměv) Naopak Ingram na tom tahal hodně, Kreim měl slick, takže využil závěr k tomu, aby navýšil náskok.

Byla letošní Barum Czech Rally Zlín hodně těžká?
Byla. I když to tady dobře známe, přesto nás některé kluzké asfalty málem vytrestaly. Zrádné to bylo hlavně kvůli počasí.

Pamatujete náročnější ročníky?
Spíš ne. Asi to letos kvůli počasí bylo nejnáročnější. I když to vždycky přidá jiskru nebezpečnosti a obtížnosti.

Vy jste letos chtěl bojovat o stupně vítězů, ale také jste podle svých slov mohl skončit i patnáctý. Nakonec jste skončil osmý…
Abych skončil na bedně, potřeboval bych i nějakou dávku štěstí a druhý zase aby měl smůlu, byť ji nikomu nepřeji. My jsme třeba v sobotu špatně volili pneumatiky. Neříkám, že třetí místo není nereálné. Vždyť letos to těsně uniklo Mirku Jakešovi s Petrem Machů. Vždycky se toho musí sejít trochu víc. A i rychlost musí být samozřejmě větší.



Hecovali jste se s Petrem Machů, se kterým jste Barum Rally absolvoval loni, hodně?
Ne ne. Mirek jel jiné tempo. My jsme rozumní, nebylo potřeba se hecovat.

Nechyběla vám v těžkých podmínkách větší vyježděnost?
Možná ano. Já jsem ale ani příliš nevěřil mokrým pneumatikám na osychajícím asfaltu. Třeba Ingram, který je ze šotoliny zvyklý hodit to smykem. Jemu to třeba nevadilo, naopak si to užíval. Když bylo mokro, jeli jsme stejné časy jako on. Pokud ale byl asfalt oschlejší, tak nám dával. Věděl jsem, že to bude asi problém. Asi do toho chtělo jít víc a jezdit dveřmi napřed, což chtělo odvahu. Ale pořád se člověk učí. Letos jsme toho moc nenajezdili.

Ve Zlíně jste startoval už poněkolikáté. Řadíte letošní ročník mezi lepší?
Díky tomu, že jsme dojeli, tak určitě. Na druhé straně jsme tady stanuli už na pódiu. Tenkrát to byla nádhera. Roky ale přibývají. Uvidíme, na co se ještě zmůžeme do budoucna.

Co říkáte na další triumf Jana Kopeckého?
Já jsem říkal, že se může porazit jedině sám. Že buď budeme mít defekt, nebo udělá nějakou chybu. Letos měl dva nebo tři defekty a stejně zase vyhrál. Nevím, co by se muselo stát, aby tady nezvítězil. Jestli by ho vyřadilo pět nebo deset defektů. Je neskutečné, jakou si drží formu. Je vyježděný, má štěstí. Klobouk dolů před ním. Dá se říct, že je k neporažení. Kde je asfalt, tam jede světovou třídu, což ukázal nedávno v Německu.

Co vás letos ještě čeká?
Uvidíme, zda se zúčastníme Rallye Příbram. To teďka budeme řešit. Pak se uvidí. Potom se budeme bavit o další sezoně.