Na začátku druhé etapy se posunul na sedmé místo celkové klasifikace, to však ve zbytku nedělního klání neudržel.

„Co výsledek v Evropě, to deváté místo. Věřili jsme, že bychom to tentokrát mohli překonat, sedmé místo vypadalo slibně, ale technika byla trochu proti, takže jsme museli z původních cílů slevit. Na druhou stranu jsme rádi, že mechanici dali v servisu vše do pořádku a auto se nám podařilo dovézt do cíle," bilancoval uplynulý víkend Tlusťák.

Toho si ve finále cenil asi úplně ze všeho nejvíc.

„Znovu se ukázala velká technická připravenost celého týmu. Začali jsme pravidelně dojíždět, sbírat body a myslím si, že tuto pasáž sezony můžeme hodnotit jen pozitivně," pochvaloval si pilot vozu Škoda Fabia S2000, kterému na domácí Barumce vyšla zejména sobota.

„Tu jsme zvládli téměř bez chyby, zajížděné časy byly perfektní a vypadalo to s námi hodně dobře. Pak nám ale prasklo něco na zadním diferenciálu, čímž jsme trochu ztratili. Bylo to přitom vůbec poprvé, co se nám letos něco takového stalo. Šlo ale o mechanickou závadu, kterou šlo jen těžko předvídat. Takové věci k rallye jednoduše patří," konstatoval zádveřický pilot.

Ve zbytku neděle už se proto soustředil hlavně na udržení deváté pozice, protože bojovat s nabuzenými Valouškem a Orsákem v tu chvíli nemělo cenu. „Oba byli rychlejší a museli bychom podstoupit velkou míru rizika, abychom se na něj znovu dotáhli. My jsme raději upřednostnili bezpečný dojezd do cíle, v takové konkurenci má deváté místo svou cenu," zdůraznil Tlusťák.

Na Zlínsku sice tentokrát chybělo více zvučných jmen ze zahraničí, domácí špička však byla téměř kompletní.

„Startovala zde tři tovární auta, předvedly se zde dva nové vozy specifikace R5 a z našich předních jezdců nechyběl snad nikdo. Ve špičce tedy konkurence byla a letošní Barumka nebyla o nic lehčí než ty předchozí," ubezpečil 31letý soutěžák.

Navíc získal i další důležité poznatky o nových vozech specifikace R5, které se poprvé u nás postavily tradičním speciálům S2000.

„Barumka nám jednoznačně ukázala, že zůstaneme u naší dvoutisícovky od Škodovky a počkáme si na její vývoj vozů R5. Pokud Škodovka udrží nastavenou laťku jak u dvoutisícovek, i R5 v jejím podání bude zase bezvadné auto. Do té doby není kam spěchat," uvedl zádveřický závodník.