A právě tyto dva prestižní seriály přilákají ve druhé polovině srpna do Zlína hvězdné startovní pole, které předčí všechny letos odjeté podniky v těchto seriálech. Už teď je ale jasné, že chybět budou dva regionální jezdci a miláčci publika, kteří v předchozích letech patřili vždy mezi černé koně soutěže.

Prvním z nich je Miroslav Jandík. Zlínský pilot doplatil v tomto roce na nedostatek financí a nezúčastní se ani jednoho závodu. V minulosti přitom patřil mezi pravidelné účastníky domácího nebo slovenského šampionátu. Loni obsadil u našich východních sousedů dokonce třetí místo v absolutní klasifikaci, ovšem poté, co jeho hlavní partner, společnost Matador, přestala po fúzi s gigantem Barum Continental podporovat některé soutěžní jezdce, musel se závoděním přestat.

„Pořád jsme však věřili, že se zúčastníme alespoň Barumky. Bohužel se nám nepodařilo zajistit dostatek finančních prostředků ani na tuto soutěž, která je pro mě tak trochu srdeční záležitostí,“ smutní Jandík, jenž od roku 1997 nevynechal jediný ročník.

„Bude to vůbec poprvé, co Barumku nepojedu,“ potvrdil 33letý pilot. Jiskřička naděje sice znovu zažehla po zranění Jiřího Wolfa, jehož mitsubishi Jandíkův tým připravuje pro domácí soutěže, rodák z Boskovic se však v mezidobí dal zdravotně do pořádku a na své nejoblíbenější soutěži by měl startovat.

Další legendou Barum rally Zlín, kterou letos diváci na trati neuvidí, je Miroslav Cais. Zatímco v případě jeho kamaráda Jandíka se může jednat pouze o jednoletou pauzu, fryštácký jezdec s motoristickým sportem definitivně skončil. Potichu a bez velkých fanfár odešel do ústraní.
„S profesionálním sportem je konec. Přednost dostala práce a rodina. Nemalou měrou se na mém rozhodnutí podepsaly i zdravotní komplikace,“ objasnil Cais, jenž se na domácích tratích proháněl plných deset let.

A vždy patřil mezi černé koně. I na Barumce. Památný zůstává jeho výkon z roku 2006, kdy porazil i Jandíka a v celkové klasifikaci obsadil výtečné šesté místo. „Byl bych pokrytec, kdybych tvrdil, že s blížícím se startem necítím nostalgii. Jednou to rozhodnutí ovšem přijít muselo. První jsme chtěli závodit už jen pro radost a objíždět pouze regionální podniky, nicméně nejsem zvyklý pracovat pouze na poloviční výkon, proto jsme toho raději nechali,“ doplnil 38letý pilot.