Otrokovický pilot dlouho vévodil domácím jezdcům a v celkové klasifikaci sváděl s Bouffierem nádherné souboje o druhé místo. Do cíle však nedorazil. Při honičce o sekundy na průjezdu patnáctým měřeným úsekem po jezdecké chybě havaroval a musel ze soutěže odstoupit.

„Stupidní hloupá chyba ve skvěle rozjeté soutěži, měl jsem špičkově připravený vůz a všechno během celé soutěže vycházelo až do osudného momentu perfektně. Omlouvám se celému týmu. Nezbývá než se poučit a připravit se maximálně na další soutěž. Je třeba neustále tvrdě pracovat, to říkáme od začátku a nyní to bude platit dvojnásob,“ sypal si Valoušek popel na hlavu.

Až do té doby přitom mohl být se svým představením navýsost spokojený. Z tuzemských jezdců mu nestačil nikdo a v desetinách sekundy si to pravidelně rozdával s Hänninenem a Bouffierem. Svého finského kolegu z týmu Škoda Motosport navíc dokázal jako jediný z Čechů porazit. Po právu tak končil sobotní etapu pouze s třívteřinovým mankem na druhé pozici.

„Vypadá to sice jako malý rozdíl, ale ve skutečnosti to byla docela hodně. Jeli jsme rychle a čistě a přitom jsme museli neustále dumat, kde stáhnout nějakou desetinku. V takovém závodě není prostor na chyby a ti nejlepší se jich skutečně nedopouštějí. To byl i případ Hänninena. Potvrdil, že to je skvělý pilot. Na Bohemce dosud nikdy nestartoval a podívejte, jak se s novou tratí popasoval. Klobouk dolů,“ řekl uznale otrokovický soutěžák.

On sám se spíš zaměřil na uhájení druhé pozice. V tu chvíli třetí Bouffier mu sice body do domácího mistráku vzít nemohl, ale obsadit první dvě místa pro tým Škoda Motorsport v téměř domácím podniku, to byla velká výzva. „Český šampionát byl samozřejmě prioritou, na druhou stranu jsme nechtěli pustit druhou příčku bez boje. Zanedbatelné nebyly ani nové poznatky s novým vozem, proto jsme chtěli jet i dál naplno,“ připomněl Valoušek, že o víkendu představil v Česku vůbec poprvé novou evoluci Škody Fabie S2000.

„Přestože jsem se nevyvaroval několika drobnějších chyb, hned napoprvé jsem cítil změnu k lepšímu. Auto má širší podvozek, je stabilnější v zatáčkách a díky tomu můžeme opět zajíždět lepší časy,“ porovnal vedoucí muž domácího mistrovství. „Tentokrát jsme navíc nejeli úplně na hraně, ponechal jsem si tam nějakou rezervu a vím, že se mohu ještě zlepšovat. Pořád jsme ve stadiu učení a zdokonalování sebe sama,“ doplnil.

Přesto hned napoprvé naznačil své možnosti. I přes hořký konec se mu nakonec podařilo naplnit i předstartovní cíl, a to udržet vedení v celkové klasifikaci šampionátu. Díky sobotním výsledkům získal devět bonusových bodů a ty jej těsně udržely na vedoucí pozici. „Teď nás čeká Barumka a na tu se musíme stoprocentně připravit. Určitě bude víc času na testování a věřím, že náš výkon půjde ještě nahoru,“ zakončil Valoušek.

Výsledky Rally Bohemia Mladá Boleslav, 5. podnik Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích: 1. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) 2:01:35,4, 2. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) –20,2, 3. Prokop, Tománek (Ford Fiesta S2000) –2:00,3, 4. Kresta, Gross (Peugeot 207 S2000) –2:16,5, 5. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) –4:03,2, 6. Solowow, Baran (Pol./Ford Fiesta S2000) –4:23,5, 7. Kajetanowicz, Baran (Pol./Subaru Impreza STI) –4:56,9, 8. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) –5:01,0.

Průběžné pořadí MMČR: 1. Valoušek (Škoda Fabia S2000) 166, 2. Pech 160, 3. Kresta 144.