„Opravdu je to pro mě trochu výjimečný závod, nejenom tím, že startuji doma a přijde se podívat spousta známých a kamarádů," potvrzuje Barvík, jenž má s nejpopulárnější zlínskou soutěží spjatu řadu silných zážitků.
K těm příjemnějším určitě patří povedená vystoupení. Například loni, kdy skončil druhý ve třídě. V roce 2007 zase dojel hned za nejlepší desítkou absolutní klasifikace. „To byly opravdu moc hezké výsledky, rád na ně vzpomínám," usmívá se zlínský soutěžák.
Přišly však i horší chvíle. Například havárie u Zádveřic z roku 2009, po níž skončil jeho spolujezdec na pozorování v nemocnici. Ještě hůř dopadl v roce 2006. „Tenkrát jsme zrušili úplně celé auto. Šlo o největší bourák, jaký jsem kdy zažil," vybavuje si 42letý závodník, který o víkendu vyrazí vstříc nástrahám domácí tratě počtrnácté.
Od té doby ale, jak sám říká, zmoudřel a za pomíjivými výsledky se nehoní. „Nemá to cenu. Víc sponzorů a nových partnerů stejně pro závody neseženu, a kdybych zbytečným rizikem fatálně poškodil auto, mám po sezoně. Nemluvě o zdraví. Každý závod si chci proto především užít a zdárně dojet do cíle," říká Barvík.
I díky tomu pravidelně boduje ve velkém domácím mistráku a na malou vytíženost si stěžovat rozhodně nemůže. Sice vynechal předchozí Bohemku, jako náhrada mu ale posloužily Valaška a rallyesprint v Kostelci. „Rozježdění jsme," ubezpečuje pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.
Přesto si víc než v minulosti přeje směrem k nadcházejícímu víkendu hlavně pěkné počasí. „Startujeme na nových pneumatikách, které se nesmějí dál prořezávat. Máme omezený výběr směsí, proto bychom byli rádi, kdyby bylo lépe než loni. Déšť a mlha by nám tentokrát život zkomplikovaly," přiznal Barvík.