„Vzhledem k opět větší konkurenci a změně motocyklu v polovině sezony jsem asi dosáhl maxima. Celkově hodnotím uplynulou sezonu známkou dvě, přičemž k jedničce a maximální spokojenosti mi chyběl lepší výsledek v domácím šampionátu,“ přiznal Jindřich Hrabica.

Stejně jako loni se pro něj stal prioritní mezinárodní seriál, ve kterém ale musel na rozdíl od loňských pěti podniků absolvovat hned čtyři navíc. A to ještě klání v Chorvatsku bylo pro déšť a nesjízdnost tratě na místě zrušeno. „Určitě je větší počet závodů spravedlivější, neboť případná chyba se dá během sezony napravit,“ poznamenal 35letý reprezentant, který tak jen dopravou na všechny závody starého kontinentu musel nacestovat okolo patnácti tisíc kilometrů.

ME letos vyhrál Rus Michajlov

Za nejpodařenější podnik seriálu, který vyhrál Rus Michajlov, považuje stejně jako loni závěrečný, shodou okolností dvojnásobně ohodnocený. „Nevím, proč se mi tak daří až na konec. Asi je to tím, že ze mě spadl všechen stres. Loni jsem v Polsku dojel pátý a třetí, nyní v Bulharsku devátý a šestý. Těmito výsledky jsem si vždy vylepšil konečné postavení,“ mne si ruce Hrabica. „Naopak nerad vzpomínám na nedojetou rozjížďku ve Slovinsku, kde jsem na podmáčeném terénu třikrát spadl a měl ruce tak zabahněné, že jsem už neudržel ani řidítka. Podle představ se mi nedařilo ani v těžkých ruských podmínkách.“

Jestliže v šampionátu nejstaršího kontinentu Hrabica zářil, v domácím mistrovství skončil za očekáváním. „Je to dáno i ekonomickými prostředky, kterých nebylo dost, abych se mohl maximálně soustředit na všechny fronty. Po jarním rozjetí tak prioritu dostala Evropa,“ potvrdil zkušený závodník, který nakonec v MČR bral 19. místo. Z vítězství se radoval Čepelák. „Samozřejmě že jsem se vždy snažil a chtěl uspět, ale asi to po všech stránkách chtělo více, než jsem v danou dobu mohl přípravě dát,“ přiznal motokrosař, jenž v soutěži družstev společně s Davidem Kosmákem a Miroslavem Rožcem obsadil osmé místo.

Nespolehlivá honda šla z domu

Poprvé ve svém životě musel Hrabica v polovině sezony nečekaně sáhnout ke změně značky motocyklu, kdy nespolehlivou hondu vyměnil za suzuki. „Byl to risk, kterého ale nelituji. Honda se stává rok od roku poruchovější, proto tak zásadní rozhodnutí. A proč suzuki? Kromě toho, že na závodech jsem u něj viděl minimum poruch, tak se na trhu totiž již v tomto čase objevil model 2011. Po odjetí asi třicítky motohodin funguje bez problémů, tak snad jsem to nezakřikl,“ klepe z pověrčivosti na dřevěný stůl.

Kdo čeká, že by se dalo motokrosem zbohatnout, mýlí se. „Ekonomická krize poznamenala všechny sporty, náš nevyjímaje. Oproti minulosti jsem přišel téměř o polovinu sponzorů. Díky úspěchu v evropském šampionátu jsem ale dosáhl na nějaké svazové dotace, které mě alespoň dostanou ze ztráty,“ oddechl si Hrabica. „Horší by to už nemělo být, snad se mi ještě podaří oslovit pár dalších sponzorů,“ přeje si.

Dokud bude zdraví sloužit, pojede

Přestože roky přibývají, s motokrosem seknout zdaleka v nejbližších letech nechce. „Dokud mi bude zdraví přát a tělo dovolí, budu dál jezdit na vrcholové úrovni. V mé jubilejní dvacáté motokrosové sezoně sice už bolí i nespravované části těla, ale nic nebalím. Motokros je a bude můj život. Například Miroslav Kučírek, můj vzor v začátcích, již jednou přestal, ale po dvou letech se pak mezi nás vrátil a jezdí kategorii veteránů,“ poukázal rodák z Valašska. „V další sezoně opět zřejmě vsadím na evropský a domácí šampionát. Především v tuzemsku bych konečně chtěl dosáhnout většího úspěchu,“ netají se.