Řeč je o zlínském reprezentantovi v orientačních závodech na horských kolech Jiřím Hradilovi, který v uplynulém ročníku šokoval dvěma stříbrnými medailemi z mistrovství světa v Izraeli.

„Letos bych rád v Portugalsku zaútočil na titul mistra světa. Jiný vrchol sezony v podstatě ani neexistuje. Mistrovství Evropy se v tomto roce neuskuteční a za zmínku tak stojí snad jen tři kola světového poháru. A k tomu samozřejmě závody domácího poháru a mistrovství republiky. Tyto podniky však beru spíš jako přípravu na světový šampionát,“ nastínil v kostce nadcházející sezonu Jiří Hradil.

První kroky k tomu, aby byl úspěšný, však musí podnikat již v zimních měsících. „Právě jsem se vrátil ze soustředění na Mallorce. Strávil jsem tam čtrnáct dní ve velmi příjemných klimatických podmínkách a na dobrých terénech. V plánu jsem měl především rozvoj základní vytrvalosti na rovince, ale párkrát jsem zavítal i do kopců. Za dva týdny jsem najezdil přes 1800 kilometrů,“ byl spokojený se svým vytížením zlínský reprezentant, pro nějž však každý podobný výjezd představuje nemalou zátěž.

Časovou a finanční. „Přes týden studuji v Brně a není jednoduché jenom tak si odskočit někam do zahraničí. Složité je to i s penězi. V podstatě jsem pořád závislý na rodičích. V minulé sezoně se mi naštěstí podařilo zajet pár dobrých výsledků, takže mi částečně pomůže i svaz a díky ocenění Sportovec roku města Zlína se mi snad podaří sehnat pár sponzorů také v našem regionu,“ doufá loňský vítěz Českého poháru a úřadující česká jednička mezi muži.

Je tedy nasnadě, proč většinu přípravy absolvuje v domácích podmínkách. „Přes týden trénuji v Brně, během víkendů ve Zlíně. V tomto období zapojím do přípravy také běžky, nicméně kolo nevynechám ani v zimě. Jezdím buď sám, anebo s kamarády z týmu KCK. Navíc jsem si domů pořídil ještě trenažér a i na něm trávím poměrně hodně času,“ prozradil Jiří Hradil.

Postupem času přijdou na řadu také mapové tréninky. To však bude až začátkem dubna na reprezentačním soustředění ve Švédsku. „Na to je zatím ještě čas. S mapovými tréninky začínám vždy o něco později. Ale podcenit je určitě nehodlám. Když člověk jede naplno a má tep 190, je těžké dívat se do mapy a přemýšlet o dalších volbách postupu,“ vysvětlil 24letý člen zlínského klubu SKOB.