Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem zvítězili v deseti měřených testech ze čtrnácti a obhájili tak loňské vítězství. Přitom dva průjezdy kultovní dvaadvacet kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Malonty byly zrušeny z důvodu nesjízdné trati po páteční průtrži mračen a krupobití. ,,Je to škoda, že se Malonty nemohly odjet. Nejen vůči obyvatelům zasažených vesnic, kteří museli uklízet následky bouře, ale i z důvodu bezpečnosti na trati zrušení zkoušky většina z jezdců přivítala," řekl na cílové rampě nejrychlejší muž soutěže.

„Za vítězství jsme nesmírně rádi i vzhledem k náročnosti zdejších tratí, které tradičně ještě ztížily rozmary počasí," byl spokojený vedoucí muž domácího mistrovství. Na stupních vítězů jej doplnil týmový kolega Švéd Pontus Tidemand, který se na krumlovských tratích představil vůbec poprvé. Krásné třetí místo po skvělém výkonu nakonec doslova spadlo do klína Miroslavu Jakešovi s vozem Citroën DS 3 R5 až na posledním měřeném úseku, neboť jeho největší soupeř Jan Dohnal byl vyloučen pro nepovolené čerpání pohonných hmot mimo tankovací zónu. „Bylo to opravdu hodně náročné hlavně díky rozmarům počasí. Ale takové to v posledních letech v Krumlově bohužel bývá. Jinak jsme si ale závod užili a ze třetího místa máme samozřejmě obrovskou radost," neskrýval nadšení z pódiového umístění valašský pilot, jehož navigovala na sedadle spolujezdce Marcela Ehlová. ,,Souboj o třetí místo rozhodl v podstatě sám Honza Dohnal, protože tankoval mimo tankovací zonu a viděli ho při tom sportovní komisaři. Již teď se ale těšíme na další soutěž v Hustopečích, kde se pojede hodně na nezpevněném povrchu, což je v našem šampionátu taková perlička,"těší se Jakeš na pokračování domácího mistrovství na tratích ve vinicích.

Pro bramborovou medaili si v Českém Krumlově dojel kroměřížský Roman Odložilík se spolujezdcem Martinem Turečkem a vozem Ford Fiesta R5. Romana již na páteční testovací rychlostní zkoušce potrápily problémy s vozem a smůla se mu nevyhnula ani v samotné ostré soutěžní jízdě. ,,Bohužel na jedné z pátečních rychlostních zkoušek se nám uvolnil volant, takže jsme hodně ztratili. Nechci nic vytýkat mechanikům, ale takové věci by se asi stávat neměly. Naštěstí se ale nic nestalo a mohli jsme pokračovat," vrátil se ke smolnému momentu Odložilík. Ve druhé sobotní etapě si tak posádka fordu držela rozjeté tempo a v cíli z toho nakonec byla čtvrtá pozice. ,,Měli jsme nachystány na sobotní etapu mokré pneumatiky, ovšem voda přišla teprve až v úplném závěru. Soutěž byla opravdu náročná a podmínky, které byly hlavně v oblasti Malont, jsem za dvacet let závodění nezažil. I proto jsme se čtvrtým místem maximálně spokojeni," oddechnul si v krumlovské jelení zahradě kroměřížský pilot.

Špatná volba pneumatik připravila o lepší umístění dalšího regionálního pilota Jana Jelínka, který se spolujezdcem Petrem Machů doslova proplouval krumlovskou soutěží se svým vozem Škoda Fabia S 2000. ,,V pátek jsme špatně odhadli počasí a obuli příliš tvrdé pneumatiky. Kvůli tomu jsme ztratili spoustu času a byli dokonce i mimo trať, když nám zpět museli pomáhat diváci. Tady jsme bohužel přišli o možnost bojovat o lepší umístění," litoval smolného pátku zlínský pilot Fabie. „V sobotu jsme pak auto dokázali udržet na trati a posunuli se do boje o osmou příčku. Bohužel před druhým průjezdem Lipna a závěrečným testem jsme již neměli na auto co obout. Proto jsme zvolili raději variantu příliš neriskovat a raději dojet v poklidu do cíle," objasnil prohraný souboj o osmou pozici celkového pořadí s Janem Černým Jelínek.

Další soutěží v kalendáři domácích soutěží bude červnová Rally Hustopeče
Celkové pořadí Rallye Český Krumlov 2016
1. Kopecký Jan – Dresler Pavel Škoda Fabia R5 1:13:55,4
2. Tidemand Pontus – Andersson Jonas Škoda Fabia R5 +39,8
3. Jakeš Miroslav – Ehlová Marcela Citroën DS3 R5 +2:51,9
4. Odložilík Roman – Tureček Martin Ford Fiesta R5 +3:25,9
5. Štajf Vojtěch – Rajnoha František Škoda Fabia R5 +4:22,5
6. Vlček Martin – Žáková Jindřiška Škoda Fabia WRC +4:52,1
7. Kopáček jun. V. – Rendlová Barbora Subaru Impreza STi +5:47,3
8. Černý Jan – Černohorský jun. Petr Škoda Fabia S2000 +6:01,1
9. Jelínek Jan – Machů Petr Škoda Fabia S2000 +6:01,1
10. Trněný Karel – Pritzl Václav Škoda Fabia WRC +6:11,7

Autor: Jiří Hejtmánek