„Čtvrté místo mě samozřejmě strašně mrzelo, ale už to zklamání částečně přebolelo. Holt takový je sport. Možná si Martin Vlček to třetí místo zasloužil malinko víc. Ve více RZ byl rychlejší. On udělal chybu první den a já druhý den. Na Rally Bohemia se mu to pokusím vrátit," zdůraznil Jan Jelínek.

Jak se připravujete na další podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye, tradiční Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi?

V minulém týdnu jsem se připravoval s rodinou na dovolené. Teď ještě bude probíhat nějaká fyzická příprava. Dnes mám v Bělé pod Bezdězem v okolí Mladé Boleslavi testování.

Kam byste Rally Bohemia zařadil, co se týká náročnosti?

Myslím si, že je nejklikatější a nejtechničtější trať šampionátu. Je na ní největší počet zatáček. Není nějak rychlá a najdou se tam RZ, kde nejsou ani potřeba retardéry. Jede se tam ze zatáčky do zatáčky. RZ jsou naskládány v krásném prostředí. Je to jedna z nejpěknějších soutěží u nás.

Znamená pro pilota víc zatáček také mnohem víc fyzické námahy?

Pokud bude horko, tak to bude určitě větší fyzická námaha. Navíc budou rychle odcházet pneumatiky. Na dalších RZ tak budeme muset počítat s tím, že pneumatiky nebudou stoprocentně fungovat. Budou se hodně zahřívat. Do soutěže může promluvit výrazně i déšť. Bude to taková laboratoř s pneumatikami. Rychlostní zkoušky jsou dlouhé a technické. Dá se na nich hodně ztratit, ale taky strašně vydělat.

Podle startovní listiny je jasné, že konkurence bude silnější než v Hustopečích…

Tovární tým Škoda postavil na start tři auta, což ještě letos nebylo. Pojedou s nimi tři špičkoví piloti – profesionálové a těžko se s nimi můžeme rovnat. Jediný, kdo je může potrápit, bude Pech. Myslím si však, že budou neporazitelní.

Vám se na Rally Bohemia v minulosti příliš nedařilo. Dojel jste jen v roce 2002 a při dalších třech startech jste cíl neviděl…

Na Rally Bohemia jsem nestartoval nějak často. Byl jsem tam čtyřikrát nebo pětkrát. Ta soutěž je hodně těžká. Trpí tam technika. My jsme v prvních dvou závodech nebodovali, takže potřebujeme být v každém případě v cíli a získat body.

Loni jste tam havaroval na třetí rychlostní zkoušce. Jsou letošní tratě podobné?

Díval jsem se, že tím místem pojedeme z druhé strany, takže to bude tentokrát z kopce. Loni byl problém v tom, že tam byly nové evropské pneumatiky, které jsem neměl vůbec otestované. Vyrazil jsem s nimi přímo na trať. Doplatil jsem na to, že jsem nevěděl, jak pořádně fungují. To byla jedna z příčin, proč jsem tam vyletěl z trati.

V té době jste byl na průběžném devátém místě. V sobotu zřejmě pomýšlíte výš…

Pro nás je hlavně prioritou dostat se do cíle, protože nutně potřebujeme bodovat. Doufám, že tomu bude odpovídat i naše umístění.