V nabité konkurenci, která se na Klatovsku sešla, to byl úctyhodný počin. Zvláště připočteme-li k tomu skutečnost, že zlínská posádka se hned od začátku potýkala s nemalými technickými problémy. „Prokluzovala spojka a auto nemělo potřebnou akceleraci. Technici přišli v prvním servisu na to, že se do spojky dostal olej pravděpodobně z motoru,“ popisuje úvod šumavské rally Jan Jelínek. „Byl jsem docela překvapený, že i přes pomalejší jízdu z toho byly v takové konkurenci čtvrté a páté časy a pátá příčka i celkově.“

Poté zlínský jezdec zaútočil v posledním měřeném testu prvního dne dokonce na čtvrtou příčku. Tu úspěšně atakoval, když v tom přišel nečekaný konec. „V jedné zatáčce nás to pravou stranou vyneslo ven z tratě. Nejednalo se o nic hrozného, pokračovali jsme dál, jenže s lehce ohnutým ramenem. Asi po kilometru však přišel úplný konec. Podruhé jsme vyjeli ven, a to tak nešťastně, že jsme trefili kovovou nápravu valníku stojícího u cesty,“ vzpomíná pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.

Rodák ze Zlína měl původně obavy, aby se během týdne podařilo auto opravit, a on s ním mohl během nadcházejícího víkendu soutěžit o první letošní body v úvodním podniku domácího šampionátu ve sprintrally, který hostí nedaleký Vyškov. „Ve středu ráno ale přišlo auto z karosárny a už je vše v pořádku. Teď pouze potřebujeme vyndat motor a opravit některé závady, které nás trápily na Šumavě, včetně vytékání oleje,“ upřesnil Jelínek.

Ve Vyškově se o víkendu opět sejde velmi slušná konkurence. A zlínský pilot v ní konečně touží obstát. „Rád bych dojel do pátého místa, možná i lépe. Sprintový šampionát sice zatím řadím až na druhou kolej, ovšem v jednání je i dalších pět jednodenních závodů, kterých bych se letos rád zúčastnil,“ prozradil závěrem 31letý jezdec, kterého bude opět navigovat Miroslav Kotěna.

Robert Štach