Matador skončil

„Finanční imateriální podpora firmy Matador nám bude hodně scházet. Vtuto chvíli vůbec nedokážu odhadnout, jak se bude letošní sezona vyvíjet. Zatím se snažíme zajistit potřebný finanční obnos, abychom se mohli zúčastnit alespoň vybraných závodů. Jak to dopadne, však nejsem schopný odhadnout,“ přiznal Jandík.

„Letos se sice mohu spolehnout na vlastní vůz, nicméně se vším dalším si musím poradit sám. Firmu Matador koupila společnost Continental a ta ze dne na den přestala vyrábět sportovní pláště. Tím pádem byla ukončena ijakákoliv spolupráce se všemi sportovními odvětvími, nejen smotorismem,“ objasnil důvody svého současného bezprizorního stavu 31letý jezdec.

Loni přitom patřil mezi lídry slovenského šampionátu. Až do posledního podniku se pral opříčky zaručující umístění na stupních vítězů vcelkové klasifikaci, vKošicích však dojel až pátý a stejná pozice mu patřila ivabsolutním pořadí celého mistrovství. Pátá příčka vůbec byla Jandíkovi asi souzena. Zcelkového počtu šesti závodů dojel pouze dvakrát na jiné pozici.

Na Slovensko už ne

Vtomto ročníku to však zlínského pilota knašim východním sousedům příliš netáhne. „Rád bych se opět představil vdomácím šampionátu. Závody na Slovensku sice měly velmi slušnou úroveň, očemž svědčí iúčast několika špičkových jezdců zČeské republiky, Polska a Slovenska, ale náš šampionát je pořád okousek výš,“ porovnal Jandík obě soutěže.

Zda-li se však na tuzemských tratích po roce opět představí, neví ani on sám. Loni se fanouškům připomněl pouze na Barum rally Zlín, kdy svozem Mitsubishi Lancer EVO IX nečekaně dlouho proháněl nejlepší piloty starého kontinentu inově vzniklého seriálu IRC disponujícími speciály kategorie Super 2000.Stopku mu vystavily až technické problémy na 15.rychlostní zkoušce. Do té doby atakoval umístění vprvní desítce.

Rallye má přednost

Do hry proto vstoupila také varianta Jandíkova návratu na okruhy. Už předloni si úspěšně vedl vdomácím Octavia Cupu, kde se vsoutěži identických vozů dlouho pohyboval mezi pěti nejlepšími. Nyní se ojeho opětovném angažmá na brněnském či mosteckém okruhu opět diskutuje. „Je to jedna zmožností. Jedná se orelativně pěkné svezení za velmi slušné peníze. Prioritou však zůstávají klasické závody soutěžních aut,“ ubezpečil mistr republiky ve skupině N zroku 2003, jenž by se chtěl už na konci března představit na startu Valašské rallye.