Valašský pilot odstartoval do závodu výborně a po prvních dvou měřených testech mu patřilo první místo. Vedoucí příčku však ztratil ve třetí rychlostní zkoušce, kde zajel až pátý čas, a musel před sebe pustit Josefa Petáka. Ten svůj náskok navýšil v další erzetě až na jedenáct vteřin, což se později ukázalo jako rozhodující fáze celého závodu. „Zde se lámal chleba,“ potvrdil v cíli soutěže Orsák.
Na vině podle něj byla především špatná volba pneumatik, které valašská posádka na voze Mitsubishi Lancer Evo IX zkoušela v Pelhřimově před nadcházející Barumkou. „Testovali jsme nové pneumatiky, nicméně ráno bylo mokro a obuli jsme raději ještě staré pirelky. Nové gumy jsme dali až na další rundu rychlostních zkoušek, kdy začala trať pomalu osychat. Nebyla to ale šťastná volba. Hodně jsme ztratili. Měli jsme ještě chvíli počkat,“ věděl v cíli závodu 24letý pilot.
V páté rychlostní zkoušce ale vykřesal jiskřičku naděje, stáhl náskok zkušenějšího soupeře na deset vteřin a v šestém měřeném testu, nejdelším z celého závodu, hodlal zaútočit. Plány mu ovšem překazila havárie, kvůli které byla celá rychlostní zkouška zrušena. „Chtěli jsme ještě stáhnout náskok Pepy Semeráda, protože v těchto pasážích se mu příliš nevedlo, bohužel okolnosti byly proti nám. Pak už zbývaly pouze krátké testy, na kterých si Pepa svůj náskok bezpečně pohlídal,“ okomentoval Orsák závěrečnou fázi sobotního sprintu.
Přesto byl s víkendovým testem maximálně spokojený. A to nejen kvůli konečnému umístění. „Vyzkoušeli jsme si nové nastavení podvozku, otestovali jsme nové pneumatiky a především jsme se udrželi v dobré provozní teplotě. Do Barumky totiž ještě zbývá spousta času, a nechtěli jsme proto zůstat v absolutní nečinnosti. To je také důvod, proč se ještě týden před Barumkou představíme na závodě v Prachaticích,“ prozradil před šestým podnikem devítidílného seriálu ve sprintrallye juniorský závodník, jenž se v domácích soutěžích pohybuje již od roku 2005.
Pořadí: 1. Peták/ Benešová (Peugeot 207 S2000) 33.20,7, 2. Orsák/ Vajík (Mitsubishi Lancer Evo IX) +11,7, 3. Trněný/ Pritzl (Škoda Fabia WRC) +21,1, … 8. Pantálek/ Novák (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +1.19,2, 9. Michalík/ Hausknotz (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.43,2.
Robert Štach