V obrovské konkurenci si vyjel celkové dvanácté místo. Umístění je to o to cennější, že ho dosáhl s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX. S ním ovládl i svou kategorii vozů. „Tahle příčka je absolutní bomba. Něco takového jsme s Markem (spolujezdec Omelka – pozn. aut.) vůbec nečekali," líčil nadšený Březík.

Jeho jediným přáním bylo jen vidět cíl. Jedno, na které pozici. Náročné erzety zlínského podniku ho v minulosti několikrát vytrestaly. V posledních dvou ročnících nedojel. Jednou ho zradila technika, podruhé havaroval.

„Chtěl jsem jen rampu, protože poslední dvě Barumky jsme nedojeli. Předloni jsem nezvládl řízení v lese a loni nám selhal diferenciál," vzpomínal zlínský pilot.

Ostatně i při 44. ročníku zlínské rallye měl namále. A opět to byl diferenciál. Moc nescházelo a ocitl se mezi těmi, kteří museli odstoupit. „V neděli nám odešel diferenciál, naštěstí jsme to nějak v servisu spravili. Sice jsme hodně ztratili, ale nakonec jsme to zvládli, jiní už to štěstí neměli," oddechl si Březík.

Mezi ně patří Roman Kresta nebo Kevin Abbring. A jezdecká chyba zase vyřadila třeba Esepakku Lappiho či Craiga Breena. Pro všechny platí, že na Barumce patřili k adeptům na vítězství.

„Závod je hodně náročný. Vložky byly tak koncipované, že potřebujete i štěstí, abyste to zvládli. Střídá se povrch, cesta je rozbitá. Opravdu náročná rallye se vším všudy," ví Březík, který se ve Zlíně poprvé představil už v roce 1998.

Velkého úspěchu dosáhl už rok nato, ale letošní výsledek je pro něj mnohem cennější. „Tehdy v roce 1999 jsem s hondou vyhrál kategorii N2, ale celkově jsem byl až jedenadvacátý. To, co se mi povedlo teď, je mnohem víc," dodal Březík.

Startovat ve Zlíně chce i za rok. „I tenhle výsledek mě motivuje k tomu, abych jel i příště. Ale uvidíme, jestli seženu peníze. Ale snad ano, rallye je můj velký koníček," uzavřel.

MARTIN VRBAS