Ty první získal za volantem vozu Mitsubishi Lancer Evo IX už během uplynulého víkendu v okolí Valašského Meziříčí, kde dojel v celkovém pořadí těsně za elitní desítkou.
„Mám velkou radost, že se můžeme zase naplno vrátit do velkého šampionátu. Na dílně jsme s Mirkem Jandíkem co nejlépe vyladili techniku, trénovali po zimě a připravili nový design auta. Jsme moc rádi, že jsme se do toho zase mohli pustit naostro. Sprinty v předchozích dvou letech sice byly fajn, udržely nás v závodní kondici, ale dvoudenní soutěže jsou přece jen vyšší level,“ netajil se spokojeností Jelínek.
Právě dvouletá pauza ve velkém mistrovství však částečně ovlivnila jeho výkon v úvodní etapě, jejíž část se jela až za tmy. A to byl kámen úrazu.
„Naprosto netuším, co se dělo. Vůbec mi to nesedlo a byl jsem nervózní jak hrom. Bylo to rychlé, nemohl jsem najít správný rytmus. A navíc se mi stalo něco, co snad poprvé v životě. Mirek mi hlásil levá čtyři, ale já to vzal doprava do pásky. Prostě katastrofa,“ líčil zlínský soutěžák.
Po úvodní etapě tedy přenocoval až na 15. příčce celkové klasifikace a věřil, že v sobotu přijde zlepšení. Taktický plán byl přitom jednoduchý.
„Hlavně počkat na světlo. (Smích.) Jinak nebylo moc co vymýšlet. V sobotu už se nám jelo o poznání lépe a všechno bylo v pořádku. Celkové pořadí jsme moc neřešili. Jelo se nám v pohodě, ale nechtěli jsme zbytečně honit čas a zrychlovat za každou cenu,“ přiznal Jelínek.
Přesto úspěšně pronásledoval posádky silnějších vozů specifikace S2000 a v cíli mu bylo odměnou celkové 11. místo. Ve své třídě pak obsadil solidní třetí příčku.
„Byl to první závod sezony a i v tak velké konkurenci jsme jen těsně za top 10. Zvykáme si zase na trochu jiný rytmus a těšíme se na Šumavu. Musíme ještě potrénovat jízdu v noci a snad to bude zase o něco lepší,“ připomněl 35letý soutěžák další závod domácího mistrovství, který je na programu v třetím dubnovém týdnu.