„Samotný závod dopadl tím nejhorším možným způsobem, jakým mohl,“ posteskl si úvodem 31letý pilot. Podle něj přitom už před pátečním startem vše nasvědčovalo tomu, že k nějaké nehodě dojde. „Všichni jsme se shodovali, že některé rychlostní zkoušky jsou extrémně nebezpečné,“ potvrdil Jelínek.
Že by se však jezdci mezi sebou domluvili a nebezpečnou trať bojkotovali, o tom nemohla být ani řeč. Bohužel. „Už několikrát jsme k podobným krokům vyzývali. Řada soutěžních pilotů ale jezdí za nejrůznější týmy a ty chtějí, aby se závodilo. Proto se asi jezdci mezi sebou nikdy neshodnou a nedomluví,“ posteskl si zkušený závodník.
Na něm samotném byl velký respekt patrný zejména s blížícím se koncem páteční noci. „Potmě se mi příliš dobře nejezdí a v některých úsecích jsem se vyloženě bál. Dělal jsem chyby a jednou jsem dokonce musel couvat, abych se dostal zpátky na trať. Široké asfaltové tratě mi nikdy neseděly a chvíli mi proto trvalo, než jsem překonal počáteční psychický blok,“ nezastíral zlínský jezdec.
Postupně ale stabilizoval svou výkonnost, začal zajíždět vyrovnané časy a zaslouženě se dočkal posunu na sedmou příčku, na které i přenocoval. O den později si výkonnost udržel a před tragickou událostí se pohyboval na osmé příčce průběžné klasifikace. „V sobotu už to bylo z mé strany podstatně lepší. Vzhledem k podmínkám, které mi příliš nevyhovovaly, musím být s konečným výsledkem spokojený,“ uvedl pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.
Jeho dalším startem bude prestižní Rally Bohemia, kterou hostí za dva týdny Mladá Boleslav.
RS