Problémy se Pantálkovi nevyhýbaly od samého začátku. Vždyť po dvou rychlostních zkouškách mu patřilo až 22. místo.

„Vůbec jsme se neslyšeli se spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Okamžitě jsme museli zakoupit nové helmy, a pak teprve jsme mohli začít spolupracovat. Proto taková ztráta hned v úvodu,“ vysvětloval zpackaný začátek vsetínské rallye jezdec známý svým rozevlátým stylem.

Na Valašsku se však prezentoval vyrovnanými výkony a ztrátu začal postupně stahovat. Zlom přišel na šestém měřeném testu. V levotočivé zatáčce šla nová dvoutisícovka do smyku. Fiat brnkl levým předním kolem o statnou lípu, kolo urazil a pravým předním kolem směřoval na lípu po pravé straně. Ta byla na břehu. O ten auto zakoplo a po přemetu přes střechu přistálo na kolech ve směru jízdy. Vůz se však ještě nezastavil a ryl asfalt dalších pár metrů.

„Byla to má jezdecká chyba. Úplně zbytečná a nevynucená,“ sypal si Pantálek popel na hlavu. V danou chvíli ale bylo mnohem důležitější, že posádka vyvázla bez zranění a také auto bude připraveno pro další závody. Vůz jel totiž rychlostí okolo 120 kilometrů v hodině.

„Až do mého zaváhání to bylo velmi příjemné svezení. Nejel jsem sice na sto procent, protože s vozem se teprve seznamuji, ale postupně jsme zrychlovali a ze závodu jsme měli velmi dobrý pocit,“ pokračuje želechovický pilot.

Nečekaný kolaps těsně před koncem šesté erzety ovšem znamenal konec všem nadějím. Pantálek ještě mohl postoupit na třetí místo absolutní klasifikace, ani jeden z posledních dvou podniků letošní sezony však nedokončil. I proto byl ke svému výkonu hodně kritický.

„Podělal jsem to. Životní výsledek byl na dosah, ale já jsem to nezvládl,“ potvrdil závodník, jenž se ještě v závěru sezony představí v Pražském rallyesprintu.

Robert Štach