,,Terén za Viborgem nenabízel příliš velké převýšení. V této oblasti však byly četné vodní plochy a terénní tvary, které ho ale tvarovaly i ve svislém směru. O prudké výjezdy a sjezdy proto nebyla nouze. Hustota cest v lese byla taková, že některé traily nebylo téměř možné zakreslit v mapě vedle sebe. Zrovna tento detail byl pro úspěch v hromadném závodu mužů zásadní. Přebíhat je totiž zakázáno a tak odbočení na cestičku vedoucí o pět metrů vedle kontroly mohlo znamenat ztrátu několika minut,“ přiblížil prostředí v Dánsku Jiří Hradil.

Trať mužské elity byla postavená jako čtyři okruhy. První tři okruhy byly dále větvené, ten čtvrtý delší měl na začátku krátkého motýlka. Od osmadvacáté kontroly se už vše jelo ve stejné podobě pro všechny.

,,Po druhém průjezdu cílem se začala na čele tvořit skupina favoritů. V ní jsem byl i s Bogarem a Radkem Lacigou. Stránský měl nepatrnou ztrátu. Po srovnání farst to bylo ještě lepší. Ve vedoucí desítce jsme byli čtyři Češi. Silné zastoupení na čele měla také ruská reprezentace. Ostatní s výjimkou Litevce Dmukauskase tempu postupně nestačili,“ upozornil Hradil.

Český reprezentant z FORCE KCK Cykloteam Zlín také popsal rozhodující momenty.

,,Na posledním motýlku se čelní skupina definitivně rozpůlila. Vpředu jsme zůstali už jenom s Bogarem, Stránským a Rusem Foliforovem. O pár desítek metrů zpět jezdili další Rusové Gluhov, Medvedev a Dmukauskas. Po chvíli se Kryštof Bogár  pokusil o taktický manévr volbou jiného postupu. To však ostatní na čele nerozhodilo a poslední průjezd diváckou zónou jsme absolvovali pohromadě. Potom jako první nečekaně chyboval Foliforov. Jel směrem k jiné kontrole a než to zjistil, tak jsme měli na čele s Bogarem a Stránským půlminutový náskok. Pět kontrol před cílem bylo o obsazení na stupních vítězů rozhodnuto. Já jsem jako jediný z finišující trojice zatím na mistrovství světa zlato nezískal. O zvýšenou motivaci jsem tak měl postarané. První příčku jsem nakonec také vybojoval,“ radoval se v cíli Jiří Hradil.