„Rád bych to tady ukončil, protože poslední podnik (jednodenní Rallye Klatovy – pozn. red.) se kryje s Korsikou (11. díl mistrovství světa – pozn. red.), která mě moc láká. Kdybych dostal šanci u týmu na ní startovat, jedině by mě to potěšilo," poznamenal 33letý pilot.

Aby na Barumce skutečně navázal na své triumfy z let 2009, 2011 a 2013, ví, že musí být stoprocentně zodpovědný a koncentrovaný. Zdejší tratě neodpouští chyby.

„Vzhledem k velkému shonu jsem tratě ještě nestudoval, ale asi budou podobné jako v minulosti a měl bych je znát. Už jsem tu několikrát jel. Člověk k Barumce musí mít vždy respekt, je hodně rychlá a uskákaná. Neradno zanedbat jakýkoliv malinký detail," upozornil Kopecký.

Při pohledu na startovní listinu vidí milovník běhu a zimních sportů řadu zajímavých jmen, ale neodvažuje se jmenovat úzký okruh závodníků, kteří mu budou nejvíce šlapat na paty.

„Jsou tu všichni rychlí kluci z Evropy, plus naši jezdci jako Václav Pech či Tomáš Kostka, nicméně škála kvalitních pilotů je velká. My se chceme soustředit hlavně na co nejlepší vlastní výkon," uvedl syn úspěšného okruhového jezdce Josefa Kopeckého.

Nápomocny by mu k tomu měly být nejen vlastní síly a schopnosti, ale také nadupanost vozu Škoda Fabia R5 a progres v jeho řízení. Právě Jan Kopecký absolvoval v dubnu na Šumavě světovou premiéru s nástupcem Škody Fabie S2000.

S ní jen tak mimochodem závodil šest sezon a stal se mistrem ČR v roce 2012, mistrem Evropy o rok později a mistrem Asie a Pacificu v roce 2014. Nyní však už válí ve svém novém zelenobílém krasavci. V Německu se postaral o první triumf značky na asfaltovém povrchu v seriálu mistrovství světa a zároveň dokonal její vítězný hattrick.

„Auto se pořád zlepšuje, ale nesmíme usnout na vavřínech. Pořád je co zlepšovat a celý tým tvrdě pracuje. Před Německem jsme se soustředili na nastavení podvozku na asfalt, i v rámci motoru jsme udělali drobné změny a vše se povedlo.

Máme perfektní pocit z jízdy i vozu a na Barumce chceme navázat na stejný výkon. Tím, že kluci obsadili s autem první dvě místa v Polsku a ve Finsku (1. Esapekka Lappi, 2. Pontus Tidemand ve WRC 2 – pozn. red.) a my jsme vyhráli v Německu, se ukazuje, že vůz jede rychle na všech površích," těší jezdce z Kostelce nad Orlicí.

Byť má Jan Kopecký velmi náročný program, kdy z auta téměř nevysedne, na dovolenou a nabrání sil si prostor našel.

„Právě před Německem jsem strávil týden na Krétě s přítelkyní," prozradil. Kdo by si přitom myslel, že v zimě má rallyový závodník více času dát si nohy na stůl, spálí se. Alespoň v případě úspěšného českého pilota, který stál u vývoje Škody Fabie R5.

„Loňská a letošní zima byly napjatější, protože vývoj běžel naplno, a čas tedy moc nezbýval. V té nastávající ale už bych rád vyrazil na hory na lyže, protože to mám moc rád. Na druhou stranu už to plánuji asi šest let a ještě jsem to nestihl," culil se sympatický jezdec.

Potvrdit také zatím nemůže, jestli i v další sezoně bude nosit triko Škody Motorsport. „Smlouva ještě není uzavřená. Ani letošní ročník není dokončený, ještě jsem nesplnil cíl v podobě titulu českého šampiona. Doufám, že během září budu vědět více," přiblížil Kopecký. Přitom neskrývá, že jej láká seriál mistrovství světa.

„Rád bych se vrátil. Ale jsem rád, že vůbec můžu jezdit ve škodovce. Mladých kluků je víc a já nepatřím k těm nejmladším," pravil skromně. A stejně reagoval i na poznámku o své vizitce, která čítá velké úspěchy.

„To ano, cítím se ve formě a ve svých letech ještě nejsem starý. Ale trend je takový, že mladí dostávají přednost a my starší oproti nim musíme být o kus rychlejší, abychom měli šanci ještě závodit," rozesmál se jezdec, jenž má za navigátora Pavla Dreslera.