„Loni jsem musel pro havárii skončit na pátém měřeném úseku. Snad budu tentokrát úspěšnější. Mé výsledky se totiž na Barumce pohybují v periodách, jednou jsem nahoře, pak dole. Každopádně nejlépe vzpomínám na rok 2002, kdy jsem ve Felicii Kit car vyhrál svou skupinu,“ zapátral v paměti Kneifel, jenž letos nově pilotuje Renault Clio R3.

Přestože trať blížícího se ročníku zásadní obměnu nedoznala, zařazení rychlostního úseku Maják Kneifelovi udělalo radost. „Pamatuji si ho ještě jako divák při posledním ročníku Valašské zimy. Poněvadž zde jezdím na kole, vím, že povrch je už spravený, ale i tak se jedná o hodně náročnou erzetu,“ hlásí zkušený pilot, jehož naopak mrzí zkrácení sobotní sekce Pindula. „Škoda že se nevyužilo dalších možností,“ posteskl si. „Každopádně je jenom dobře, že se staré úseky vracejí do závodu, neboť je strašně těžké nové tratě do itineráře zařadit,“ uvědoměle pokyvuje.

Poslední prázdninový víkend nebude na startovním roštu chybět ani talentovaný uherskobrodský závodník Martin Bujáček, pro kterého to bude již třetí vystoupení na Barumce. „Rok od roku se zlepšujeme, naposledy jsme skončili celkově dvacátí, proto kdybychom skončili o pět příček lépe, bylo by to skvělé,“ netají se smělými ambicemi v náročné soutěži teprve 21letý pilot. „Jsem rád, že tradiční úseky zůstaly. Nevadí mi ani zkrácení Pinduly, důležité je, že úsek v lese zůstal. Největší respekt asi mám z Trojáku a právě z Pinduly. Celkově všechny erzety jsou těžké, člověk nesmí nic podcenit. Už se ale těším na skvělou atmosféru domácího závodu,“ dodal Bujáček.