„Nabídla se nám zajímavá možnost pronájmu vozu Renault Clio R3 z dílen týmu XTG bratří Bryndů, která se ukázala být ještě zajímavější se vznikem nového Renault R3 Clio Cupu. Je to pro nás nová výzva a nová motivace, protože budeme mít možnost porovnat své schopnosti v totožných podmínkách s dalšími soutěžícími a zároveň bojovat o finanční bonusy či poukazy na náhradní díly. Pohárové zápolení navíc ještě podpořila firma Pirelli, která nabídla účastníkům velmi zajímavé ceny pneumatik,“ prozradil Milan Kneifel jeden z hlavních důvodů pokračování v závodnické kariéře.

O víkendu absolvovala posádka Pegas Rally Teamu předsezónní testy na krátkém úseku bývalé rychlostní zkoušky nedaleko Příbrami, kde se vůbec poprvé posadili do nového speciálu. „Test probíhal na velmi náročné, hrbolaté a úzké části tratě. Zpočátku jsme měli trošku problém se tomuto terénu přizpůsobit, ale nakonec se podařilo. Z Renaultu Clio R3 mám pozitivní dojmy, auto je příjemné na ovládání a má obrovský krouťák. Brzdy jsou oproti speciálu S1600 trochu slabší, ale to je jen otázka zvyku,“ popsal své dojmy ostřílený závodník.

V příštích dnech jej čeká ještě shakedown před Valašskou Rally, která tak bude pro tuto posádku prvním podnikem letošního roku. „Renault R3 Clio Cup obsahuje šest soutěží, z nichž se do hodnocení bude počítat pět, takže je velmi pravděpodobné, že kromě Šumavy, která se do Cupu nepočítá, odjedeme všechny zbývající podniky MMČR,“ plánuje pilot, jehož zrak ale už směřuje k víkendovému podniku na Valašsku.

„Bohužel se letos nejedou dvě rychlostní zkoušky, dobře známé z let minulých, tedy Rajnochovic do Hošťálkové a Odry. Celé rallye se bude pravděpodobně rozhodovat na měřeném úseku Santov, která převyšuje všechny zkoušky jak délkou, tak i náročností, spočívající ve změně jednotlivých pasáží tratě,“ předpokládá Milan Kneifel.

MILAN KNEIFEL

V úvodu kariéry usedl pravidelný účastník domácí Barum Rally do vozu Suzuki Swift ve třídě N1, po několika letech následovat přestup na dodnes populární Hondu Civic VTi spadající do třídy N2, s níž získal v letech 2000 a 2001 titul vicemistra. Následující rok přinesl postupný přechod na Škodu Felicii Kit Car pro třídu A5, přičemž již v roce 2003 získal Milan Kneifel v této třídě titul. To vyústilo v další sezoně v přechod na populární Škodu Felicii 1.6 Kit Car a první místo ve třídě A6 v rámci MMČR. V následujících letech ještě jezdec usedl do Škody Fabie Kit Car, Peugeotu 206 S1600 a Suzuki Ignis S1600, s nímž dosáhl v roce 2009 na vicemistrovský titul ve skupině A, 2WD i třídě A6.

Dominik Čevela, Martin Břenek