Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kneifla třináctka neděsí a věří ve výhru Kopeckého

Zlín - Pověrčiví lidé by ze svého 13. startu na Barum Czech Rally Zlín měli přinejmenším mrazení v zádech. V případě zlínského automobilového závodníka Milana Kneifla to však neplatí. „Věřím, že mi toto číslo spíše pomůže. Vždyť jsem se narodil třináctého,“ s úsměvem poznamenal 39letý pilot Suzuki Ignis S1600.

20.8.2009
SDÍLEJ:

Pilot Milan Kneifel. Foto: Archiv

Během své bohaté závodní kariéry rodák ze Zlína poznal snad všechny tváře oblíbené domácí soutěže. „Několikrát jsem ji ve své skupině vyhrál, v roce 2002 s kitovou felicií třídu A5. Loni jsem kvůli poruše motoru musel na předposlední erzetě s peugeotem odstoupit, o rok dříve jsem v A šestkách dojel bronzový. Ale nejtěžší havárii na Barumce a ve své kariéře vůbec jsem zažil v roce 2004, kdy jsem po havárii zcela zdemoloval naši Škodu Felicia Kit Car,“ otřepe se při této vzpomínce Kneifel. „Při svých zkušenostech se již nenechám pobláznit atmosférou domácího podniku a pojedu více s rozumem,“ slíbil.

Na rozdíl od předchozí sezony se jemu i navigátoru Radimu Strnadovi ve velkém šampionátu ČR daří. V průběžném pořadí společně s Antonínem Tlusťákem vévodí své skupině A6. „Na Valašsce a Krumlově jsme dojeli druzí, v Hustopečích díky problémům s vozem čtvrtí. Naše ambice před pátečním startem Barumky je tedy zcela jasná - soustředit se pouze na udržení kroku s našimi přímými konkurenty - tedy Tlusťákem, Šlehoferem a Zedníkem. Postavení ve výkonnostně vyšší třídě A7 vůbec nebudu řešit,“ dušuje se Kneifel, který ještě měsíc před startem nejkvalitnější soutěže v Česku nevěděl, jestli se vůbec postaví na start.

„Kvůli ekonomické krizi jsme přišli o hlavního sponzora. Letos tak sháníme finance ze dne na den. Naštěstí se nám potřebný velký balík financí podařilo získat,“ oddechl si zkušený závodník, jehož těší, že jeho vůz Suzuki Ignis S1600 mohli vybavit fungl novým motorem. „Dovezli jsme jej před týdnem z Maďarska a naposledy jsme jej testovali v úterý na letišti v Biskupicích. Myslím, že máme auto výborně připravené,“ pochvaluje si.

Jako všichni jezdci využili středu k seznámení s tratěmi první etapy, dnes dopoledne budou na programu průjezdu úseky nedělního soutěžního dne. „Žádná převratná změna se nekoná. Některé úseky jsou mírně obměněné, jiné se jedou v opačném směru, přibyly rovněž zpomalovací retardéry. Za těch třináct let se jezdí pořád tam a zpátky. Barumka by si ale zasloužila nové úseky,“ posteskl si Kneifel, který žádný strach z připravených tratí nemá.

„Přirozený respekt ale ano. Zdejší převážně lesní silnice jsou specifické - úzké, rozbité, prostě uskákané, místy je k vidění i šotolina. Navíc není ideální, že hned první měřený úsek soboty je Pindula, která společně s Trojákem patří mezi nejnáročnější. Všem by asi více sedělo něco kratšího na rozjetí,“ posteskl si závodník, na jehož voze Suzuki najdete na dveřích startovní číslo 44.

Při nejkvalitněji obsazeném závodě v historii Barumky má Kneifel svého favorita na vítězství. „Věřím, že Honza Kopecký ukáže všem záda,“ prozradil pilot.

Jak se dále bude vyvíjet letošní sezona posádky Pegas Rally Teamu, je velmi nejasné. „Vše bude záležet na financích, kolik materiálu se nám podaří na Barumce ušetřit. Svůj start v Příbrami, která, je tři týdny po Zlíně, příliš reálně nevidím. Snad se na Bohemku, jež se jede v polovině října, podaří naplnit opět nemalý rozpočet na tento závod,“ posteskl si Milan Kneifel.

Autor: Martin Břenek

20.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

MHD v areálu nemocnice? Dělá se analýza

Podchod  na Náměstí práce ve Zlíně.
34

Ošklivý podchod zkomplikuje i dopravu

Kodaň převyšuje soupeře v držení míče i v počtu střel, upozorňuje Páník

S moldavským Tiraspolem hráli v evropské premiéře bez branek, v Moskvě proti Lokomotivu jednoznačně prohráli a teď přichází na řadu třetí silný soupeř a další náročná zkouška z vysoké školy fotbalu.

Nejsem zákeřný, hájí se po drsném zákroku vůdce Veselý. Vyfasoval trest

Tři zápasy nepodmíněně. To je trest udělený disciplinární komisí pro kapitána hokejistů Aukro Berani Zlín Ondřeje Veselého za drsný zákrok kolenem na vítkovického útočníka Rostislava Deje z úterního utkání 14. kola extraligy. Slovenský forvard včera odpoledne podstoupil vyšetření, které však podle prvních zpráv z ostravského klubu bude vážnějšího a dlouhodobějšího charakteru.

Za Fryštákem bourala dvě auta, posádky včetně dětí vyvázly bez zranění

Zpočátku poměrně vážně vyhlížející srážku dvou osobních aut řešili ve středu po desáté hodině dopoledne hasiči, policisté a zdravotníci nedaleko Fryštáku ve směru na Holešov.

Měli zpronevěřit evropské dotace, za to můžou dostat i tři roky vězení

Že nesrovnalosti a drobné podvody v souvislosti s evropskými dotacemi nejsou žádná legrace, poznala osmapadesátiletá bývalá radní Bojkovic a exředitelka Sociálních služeb města Bojkovice Š. V. Soud ji viní z poškození finančních zájmů Evropské unie, kdy jako zástupkyně sociálních služeb měla čerpat dotace - dodat fiktivní dodací listy za ubytování a vyúčtování pracovních cest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení