„Šampaňské a doutníky s sebou nevezeme. Přijeli jsme s pokorou, Barumka patří k nejnáročnějším závodům, ale ambice a očekávání jsou u nás vždy nejvyšší," přiznal s úsměvem 34letý pilot Škody Fabie R5 (startovní číslo 2).

Pokud letos nebo kdykoliv příště nejnáročnější soutěž v tuzemsku opanuje, bude prvním, kdo putovní křišťálový pohár získá trvale do svého vlastnictví. „To je velké lákadlo. Pohár je v krásné krabici, plný slavných jmen předchozích vítězů. Bylo by krásné ho mít doma," zasnil se Kopecký.

Podle statistik ale právě sudé roky vám na Barumce nepřejí. Čím to?

Já myslím, že to zase tak zakleté, jak se píše, není. Pořád se zapomíná, že jsem tady vyhrál už v roce 2004, kdy se výsledky z českého šampionátu, kde ještě tehdy jezdily vozy WRC, nezapočítávaly do celkové klasifikace ME, potažmo Barumky. Tehdy jsme jeli ve Fabii WRC a vyhráli jsme bez problémů. (úsměv)

Jak moc se změnily tratě oproti loňskému ročníku?

Jede se zpátky Všemina, dále něco nového kolem Kašavy. Protože jsme se ale teprve v neděli v noci vrátili z německé rallye, tratě pořád studuji. Opět nás všechny čeká náročná trať, kde se nevyplatí žádný metr podcenit. I proto je Barumka tak krásná a zároveň zrádná. (úsměv)

Poprvé od vložení páteční městské rychlostní zkoušky bude její trasa trochu jiná, autobusovým nádražím a v areálu Svitu se pojede opačným směrem. Je to komplikace?

Konečně! (smích) Všechny změny jsou hlavně pro stálé účastníky příjemné zpestření. A nemusí jít jen o nové úseky, ale i o změnu směru jízdy. Je to bonus.

Bude tedy dnešní noční městská erzeta složitější?

Hlavně na začátku nesmím zapomenout správně odbočit. Každopádně se nesmí jet podle paměti, ale dobře poslouchat rozpis. O tom rallye je, v autě člověk nesedí sám, ale má v něm spolujezdce navigátora.

Co říkáte na konkurenci?

Tady je vždy špičková, nejlepší ze závodu českého mistráku. Velmi rychlí budou bezpochyby znalci domácích tratí Pavel Valoušek, Tomáš Kostka nebo lídr evropského šampionátu Kajetanowicz, uvidíme, co bude vyvádět rychlý Lukyanuk.

Stál jste u zrodu Fabie R5, testujete ji a jste u jejího vývoje ze všech jezdců nejdéle, je to vaše dítě. Jak se za poslední rok změnila, ušla velký kus cesty?

Je to týmová práce hromady lidí. Ano, někdy nebylo snadné se s techniky domluvit, protože každý máme svůj názor, ale tento vůz se nám povedl. Oproti loňské Barumce už podvozkově výborně funguje i na asfaltu, je o kus dále. Věřím, že to letos potvrdím.

Pojedete údajně v úplně totožném voze jako loni?

Ano, je to karoserie 04, neformálně ji říkáme babička. Samozřejmě pořád se technické věci vylepšují, ale vypadá stejně. Třebaže na posledních dvou závodech měníme design.

Přijeli jste s netradiční červeno-černou kombinací barev. Proč?

Za tím stojí designéři ze Škodovky, kteří mají bezvadné nápady. Tato kombinace je pěkná, ale více se mi líbila černá varianta, se kterou jsme vyhráli na Bohemce. Každopádně je to příjemné zpestření pro diváky.

Jak jste spokojen s výkony v seriálu MS?

Zde nás trápí defekty. Hlavně to jsou defekty, o kterých člověk neví, kdy leží něco v koleji, což mrzí o to více. Menší náplastí je náš poslední výsledek v Německu, kde jsme brali druhé místo. Výkonem jsme měli na vítězství, ale kvůli defektům to zatím nevychází.