Tentokráte však Kopecký neměl cestu k vítězství vůbec jednoduchou, když k jeho triumfu mu dopomohla především chyba do té doby vedoucího pilota Václava Pecha těsně před cílem závěrečné rychlostní zkoušky.

,, Byla to letos opravdu náročná rally v těžkých podmínkách. Již od seznamovacích jízd pršelo, pátek pak docela ušel. Nejhorší byla opravdu asi poslední zkouška, kde přes cestu teklo opravdu hodně vody a hrozil aquaplanig téměř za každou zatáčkou. Nám se to podařilo projet naštěstí bez výletu mimo trať a můžeme tedy slavit druhé vítězství v řadě a podařený vstup do sezóny," liboval si na cílové rampě vedoucí pilot domácího mistráku.

Kopecký však ještě před závěrečnou vložkou soutěže ztrácel deset vteřin na do té doby vedoucího Václava Pecha , jenž bohužel na vodě neudržel těsně před cílem svůj vůz na trati a podobně jako Kopecký v loňském roce chyboval. Dostal se sice zpět na trať, ovšem tato chybička jej stála vítězství.

„Za lehkou pravou zatáčkou, teklo více vody, než jsem předpokládal. Bohužel se mi to smeklo na brzdy, zadek auta se dostal na trávu a už to nešlo zastavit. Šli jsme docela rychle na louku kde auto naštěstí nedojelo až do stromů.Dlouho jsme se pak nemohli vyhrabat ven. Je fakt blbé prohrát to takovouhle chybou dva kilometry před cílem.Měli jsme slušný náskok a šlo to udržet. Podmínky na trati byly ale hodně nevyzpytatelné a nám se to vymstilo, i když jsem jel v tom místě opravdu velmi opatrně. Krumlovská soutěž byla ale jinak moc hezká, navíc jsme dokázali porážet i továrnu.Prostě rally jak má být se vším všudy." pravil plzeňan, jenž byl nejrychlejší na šesti měřených úsecích ze čtrnácti.

Podruhé za sebou bral bronz otrokovický pilot týmu MM Racing Pavel Valoušek se spolujezdkyní Veronikou Havelkovou, jedoucími s vozem Škoda FabiiaS2000. Valoušek se posouval pořadím nahoru především díky parádnímu výkonu v sobotní druhé etapě a navíc mu k bronzu dopomohli i problémy s technikou Mirka Jakeše.

,,V pátek se nám moc nedařilo trefovat pneumatiky, když jen jedna erzeta byla odjeta podle našich představ. Sobotní etapa ale byla již o něčem jiném. Kromě poslední zkoušky která byla opravdu velkým očistcem a především bojem o přežití díky pneumatikám, které jsme za daných podmínek jeli. Verča byla opět skvělá a musím jí ale i celému týmu poděkovat za perfektně odvedenou práci," liboval si Valoušek, jenž plánuje i účast na dalším závodě v Hustopečích.

Podobně jako Valoušek zopakoval výsledek z úvodní soutěže i kroměřížský pilot Roman Odložilík, který ovšem oproti předchozímu závodu změnil svůj vůz. Subaru Imreza WRC nahradil odzkoušený Ford Fiesta R5, se kterým má Odložilík již velké zkušenosti. Závod se ale pro něj nevyvíjel úplně podle představ.

,, Páteční etapa nám příliš nevyšla. Zvykal jsem si na nové obutí, kdy na suchém nebo vlhkém asfaltu pirelky fungovali perfektně. Večer ovšem zapršelo a v jednom místě jsme měli obrovskou krizi, kdy se auto stalo neovladatelným a vletěli jsme v obrovské rychlosti do lesa.Proto jsem rád, že jsme v cíli a navíc auto je celé. Za celou dobu jsem se totiž nedostal do obvyklé pohody, takže doufám že se do příštího závodu vzpamatujeme a pojedeme tam kde chceme. Každopádně čtvrté místo je po takovém průběhu pro nás téměř vítězstvím," oddechl si v prostoru cíle v česko krumlovské Jelení zahradě Odložilík.

Smolný závěr soutěže potkal valašského pilota Gemini Clinik Rally týmu Miroslava Jakeše a především jeho vůz Citroën DS3 R5. Tomu totiž v poslední sekci soutěže přestalo fungovat servořízení a Mirek se tak po průjezdu záverečných dvou měřených úseků propadl ze třetího až na šesté místo. „Z toho závěru jsem opravdu hodně zklamaný, ale bohužel takové jsou závody. Je to technika a občas se tobohužel stane. Škoda, že na Lipně nebyl normální servis, dalo by se to totiž opravit. Pořád se ale trápíme i s nastavením podvozku. Musíme ale jít dál a doufám, že další závod bude zase o něco lepší," věří Mirek Jakeš, že se na dalším závodě v Hustopečích ukáže v lepším světle.

Dokončený závod a umístění v top ten je pro zlínského Jana Jelínka jistě zadostiučiněním po nevydařené Šumavě kde odstoupil kvůli dvojitému defektu.

,, Přijeli jsme do Krumlova s cílem jej ve velké konkurenci především dokončit. Nepočítali jsme ani, že bychom tu bojovali o první pětku. Soutěž byla totiž velmi náročná, především pak ta poslední rychlostní zkouška. Po cestě teklo obrovské množství vody, což byl opravdu boj o přežití. Proto jsme rádi, že jsme to zvládli a dojeli i celý Krumlov. Můžeme být tedy spokojení a těšit se na další závody."

Třídu produkčních vozů opanoval v Českém Krumlově Jan Votava s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, kategorii vozů s poháněnou přední nápravou si pak podmanil Václav Dunovský pilotující Peugeot 208 R2.

Domácí šampionát bude pokračovat třetí červnový víkend při 11. ročníku Agrotec Petronas Synthium Rally v okolí Hustopečí.

Výsledky 43. Rally Český Krumlov 2015

1. Kopecký Jan – Dresler Pavel Škoda Fabia R5 1:36:00,8
2. Pech jun. Václav – Uhel Petr Mini Cooper S2000 1.6T +4,7
3. Valoušek jun. Pavel – Havelková Veronika Škoda Fabia S2000 +3:57,1
4. Odložilík Roman – Tureček Martin Ford Fiesta R5 +4:49,7
5. Vlček Martin – Žáková Jindřiška Škoda Fabia S2000 +5:23,6
6. Jakeš Miroslav – Novák Jaroslav Citroën DS3 R5 +5:27,0
7. Černý Jan – Černohorský jun. Petr Škoda Fabia S2000 +5:56,4
8. Dohnal Jan – Venclík Jakub Ford Focus RS WRC '06 +6:44,7
9. Jelínek Jan – Machů Petr Škoda Fabia S2000 +7:15,3
10. Trněný Karel – Pritzl Václav Škoda Fabia WRC +9:05,1

JIŘÍ HEJTMÁNEK